• Makilena

    Hur lever ni, frivilligt barnlösa singlar?

    Barnlösheten är frivillig, men inte att vara singel. Hoppas kunna hitta pepp och inspiration i andra barnlösa singlar. Hur lever ni? Hur gör ni för att inte känna er alltför ensamma? Hur är era kvällar och helger? Berätta!

  • Svar på tråden Hur lever ni, frivilligt barnlösa singlar?
  • mandude

    Jag är 38år å inga barn elr partner, Anledningen till att jag inte har barn är att så som mitt liv ser ut skulle jag aldrig skaffa barn, Jag har socialforbi och skulle som det är just nu inte kunna ge barnet en normal uppväxt.
    Jag dejtar en del, men jag avsluta relationen när hon vill att jag ska träffa hennes vänner elr barn, vill inte heller gå på familjemiddagar.
    Jag hoppas att jag kommer ur min forbi någongång!!

    Hur jag aktivera mig :
    Kolla mycket på tv, är ute i naturen , lär mig fotografera just nu.

  • Anonym (x2y)

    Om du är frivilligt utan barn. Heter det inte barnlös. Då är du barnfri :) det är även den korrekta termen. Barnlös är för de som vill ha barn. Men av olika skäl inte kan få barn. Det fattas dom  = barnlös. Barnfri  = fritt val man gjort om att vara fri från barn.

    För övrigt är jag singel och bestämde mig för ett år sen att jag vill leva själv tills jag dör.  Man måste nog tro på det man går in för. Tror man inte på kärlek eller hyser såna känslor är det dött lopp. Men det mest ironiska för mig är att jag mår mycket bättre nu. Som ensam. Min hälsa har dessutom blivit bättre. Mindre stress förmodligen.

    Min tid går åt arbete, och mina intressen. Oftast ute i naturen. Eller skriver/målar. Pluggar även medicin vid sidan om. 

  • Anonym (ez)

    En vanlig vecka.
    7-16 jobbar jag sedan bär det av till gymmet och är hemma igen runt 18 tiden. Därefter blir det matlagning och nån hushållssyssla och klockan närmar sej 20. Har ofta en lugn hemmakväll framför nån film/serie tills jag går och lägger mej vid 23.
    Ovan upprepas mån-fre.

    På helgerna tillbringar jag tiden med att skruva med nån bil/mc/quad (eller köra:)) eller renoverar hemmet. Ute endel på sjön under sommarhalvåret.

    Förstår ärligt talat inte hur folk har tid med familj men allt handlar ju om prioriteringar.

  • Anonym (Ps)

    Fråga nån pys kan svara bättre på er fråga jag tror man kan fråga dom ut lända som mår inte bra efter doms familj

  • Anonym (xyz)
    Anonym (x2y) skrev 2023-05-31 12:07:25 följande:

    Om du är frivilligt utan barn. Heter det inte barnlös. Då är du barnfri :) det är även den korrekta termen. Barnlös är för de som vill ha barn. Men av olika skäl inte kan få barn. Det fattas dom  = barnlös. Barnfri  = fritt val man gjort om att vara fri från barn.

    För övrigt är jag singel och bestämde mig för ett år sen att jag vill leva själv tills jag dör.  Man måste nog tro på det man går in för. Tror man inte på kärlek eller hyser såna känslor är det dött lopp. Men det mest ironiska för mig är att jag mår mycket bättre nu. Som ensam. Min hälsa har dessutom blivit bättre. Mindre stress förmodligen.

    Min tid går åt arbete, och mina intressen. Oftast ute i naturen. Eller skriver/målar. Pluggar även medicin vid sidan om. 


    Vad kallas då en som kan få barn men inte haft förmånen att träffa en lämplig partner? Eller att man träffas sent i livet och som kvinna är förbi den fertila perioden? För mig betyder det att man är barnlös. Barnfri brukar nämnas när man t ex lämnat sina barn till en barnvakt för kvällen. Alltså en tillfällig handling. I SAOL står exemplet "en barnfri helg".
Svar på tråden Hur lever ni, frivilligt barnlösa singlar?