• Lina95

Positivt eller fel på testet?

Vad tror ni, är det ett positivt test eller eventuellt fel på testet? Tog ett på morgonen som va lika dant som detta men vågar inte riktigt lita på dom testen.. Kanske är det någon av er som varit med om liknande o vill berätta om det senare visade positivt? Det testet som ligger på lakanet är från i morse, det andra är senare på eftermiddagen.

• Svar på tråden Positivt eller fel på testet?
  • Anonym (Alva)

Vilket skulle va pluss ?

• EnAnonumius

Ser du inte själv hur olika förhållande det är på de båda bilderna?

Den övre bilden, så ligger stickan längre ifrån kameran, och har även avläsningsfönstret svagt lutad från kameran.  Helt omöjligt att se om det är ett rakt streck  eller om det är ett rakt streck med ett "spökstreck".

Den undre bilden är bra tagen. Allt syns riktigt tydligt.
    Den undre visar ju "Not Prefnant".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Lina95
    EnAnonumius skrev 2023-05-31 22:41:43 följande:

Ser du inte själv hur olika förhållande det är på de båda bilderna?

Den övre bilden, så ligger stickan längre ifrån kameran, och har även avläsningsfönstret svagt lutad från kameran.  Helt omöjligt att se om det är ett rakt streck  eller om det är ett rakt streck med ett "spökstreck".

Den undre bilden är bra tagen. Allt syns riktigt tydligt.
    Den undre visar ju "Not Prefnant".

Båda testerna har ett svagt streck, men det ena är svårare att se på bild.. det jag undrar över är om man kan lita på det eller inte, kanske fel på testen, men eftersom jag fick svaga streck på båda testerna fast ena togs på eftermiddagen så tror jag inte det är fel på testerna.. undrar om det är fler som haft såna tester som sedan visat sig vara positiva några dagar senare.. här är en bättre bild, tog fel bild när jag laddade upp den första

• Anonym (Annonym)

Jag tycker det ser positivt ut! Glad

• svansmamman

På den senaste bilden du la upp här tycker jag definitivt det ser positivt ut, men på de andra två negativt. Just cbs icke-digitala test brukar folk tenderar att tolka som positiva fastän de egentligen inte är det, så jag är av naturen skeptisk varje gång jag ska tolka ett sådant test som någon lägger upp här. Jag skulle vilja tipsa om cbs digitala med veckoindikator, då får du det svart på vitt. Min gissning är att du ändå är gravid då strecket på den senaste bilden är lika brett som kontrollstrecket och jämnt i färgen - MEN, det är svårt att säga säkert när man ser en liten bild på en skärm. 🥰

• Anonym (.)
    svansmamman skrev 2023-06-02 19:27:49 följande:

På den senaste bilden du la upp här tycker jag definitivt det ser positivt ut, men på de andra två negativt. Just cbs icke-digitala test brukar folk tenderar att tolka som positiva fastän de egentligen inte är det, så jag är av naturen skeptisk varje gång jag ska tolka ett sådant test som någon lägger upp här. Jag skulle vilja tipsa om cbs digitala med veckoindikator, då får du det svart på vitt. Min gissning är att du ändå är gravid då strecket på den senaste bilden är lika brett som kontrollstrecket och jämnt i färgen - MEN, det är svårt att säga säkert när man ser en liten bild på en skärm. 🥰

Det är clearblues tidiga test som brukar ge spökstreck, testet som ts använder sig av, cb plus, är snarare ett jättebra test. 
  • svansmamman
    Anonym (.) skrev 2023-06-02 20:00:18 följande:
    Det är clearblues tidiga test som brukar ge spökstreck, testet som ts använder sig av, cb plus, är snarare ett jättebra test. 
    Nej, det är inte bara cbs tidiga test som ger ?spökstreck? utan även dessa. Jag har hängt här i måååånga år, i otaliga forum, där även detta test cirkulerat med vad folk tycker är oklara resultat. ☺️
  • Lina95
    svansmamman skrev 2023-06-02 21:09:09 följande:
    Nej, det är inte bara cbs tidiga test som ger ?spökstreck? utan även dessa. Jag har hängt här i måååånga år, i otaliga forum, där även detta test cirkulerat med vad folk tycker är oklara resultat. ☺️
    Det är just därför jag inte vågar tro på att det är positivt, för att det är så många som säger att det är känt för sina spökstreck o så, men tagit 3 lika dana test denna vecka och alla ser typ ut sådär.. detta är ett test från idag som ser lite bättre ut än dom andra jag lagt upp, men vågar ändå inte tro på det då flera säger att testet är ogiltigt, men om 3 test visat lika dant kan det väl inte va en slump? 🤔
  • Anonym (...)

Vart har du köpt Clearblue-testerna med engelsk text? 

• svansmamman
    Lina95 skrev 2023-06-02 23:18:54 följande:
    Det är just därför jag inte vågar tro på att det är positivt, för att det är så många som säger att det är känt för sina spökstreck o så, men tagit 3 lika dana test denna vecka och alla ser typ ut sådär.. detta är ett test från idag som ser lite bättre ut än dom andra jag lagt upp, men vågar ändå inte tro på det då flera säger att testet är ogiltigt, men om 3 test visat lika dant kan det väl inte va en slump? 🤔
    Jag förstår dig! Nu är detta kanske bara en synvilla, 
    men detta test tycker jag ser mer spöklikt ut då det inte ser ut att vara jämnt i färgen. Som sagt var, troligtvis en synvilla. Om än de tenderar att ge spökstreck är det osannolikt att du skulle få spökstreck så många gånger i rad, så det talar ju också för att det troligtvis är positivt och du är gravid! ❤️
  • Lina95
    svansmamman skrev 2023-06-02 23:56:58 följande:
    Jag förstår dig! Nu är detta kanske bara en synvilla, 
    men detta test tycker jag ser mer spöklikt ut då det inte ser ut att vara jämnt i färgen. Som sagt var, troligtvis en synvilla. Om än de tenderar att ge spökstreck är det osannolikt att du skulle få spökstreck så många gånger i rad, så det talar ju också för att det troligtvis är positivt och du är gravid! ❤️
    Tog ett till test i morse som också såg så konstigt ut, och det kom inom tidsramen, kan ju inte va en slump att alla testen är så, men ska testa med digitalt i morgon eller måndag ❤️
  • svansmamman
    Lina95 skrev 2023-06-03 12:03:02 följande:
    Tog ett till test i morse som också såg så konstigt ut, och det kom inom tidsramen, kan ju inte va en slump att alla testen är så, men ska testa med digitalt i morgon eller måndag ❤️
    Ja, det där testet ser i mina ögon inte positivt ut utan mer som ett spökstreck då det inte ser ut att vara jämnt. Men ett digitalt test låter klokt, jag håller tummarna! ❤️
Svar på tråden Positivt eller fel på testet?