• Loloo73

Ångrar mig

Hej
    jag är en tjej på 20 år, som träffat världens mest underbara kille. 

bakgrundhistoria, jag lider av ptsd och ocd. Hade ett självskadebeteende innan. Men fick ett återfall för 3 veckor sedan skärde mig. inte alls mycket. Kände mig jätte dum i efterhand. Han såg inte de och jag döljde det. Tills igår, han blev jätte arg och fick panik och sa att han inte visste om han kunde fortsätta vara tillsammans med mig pågrund av det. Han berättade att han blev rädd för mig, att han tyckte om man är kapabel till att skada sig själv är jag också en fara för andra. 

vi har haft de jätte mysigt och kul, mår verkligen bra i hans närvaro. Anledningen till att jag gjorde det jag gjorde var för att jag förlorade mitt jobb. Mådde dåligt och kände att aldrig något går min väg. 

det känns som jag förstörd allt dehära fina jag har med denna underbara kille. Aldrig blivit behandlad så fint, han har hjärtat på rätt plats, målmedveten, brinner för musik. Vet inte vad jag ska göra, borde jag göra slut för hans skull och låta honom finns någon bättre för honom? 

behöver verkligen stöd! 

• Svar på tråden Ångrar mig
  • Anonym (...)

Du måste ta kontakt med vården där du tidigare fått hjälp för ditt skadebeteende. Jag förestår honom, jag hade också blivit rädd om om parter skar sig. Vi är många som pga förlorat jobb och blivit ledsna över det men som inte skär oss. Du MÅSTE få hjälp att hitta andra sätt att hantera när det blir jobbigt och det kan inte han ansvara för. Kontakta vården nu på måndag. 

• Anonym (k)
     Han berättade att han blev rädd för mig, att han tyckte om man är kapabel till att skada sig själv är jag också en fara för andra. 

Jag kan förstå att man blir orolig, detta är dock ett knäppt uttalade... Hade råkat skratta om någon sa något så korkat till mig.
  • Anonym (k)

Ps. Sven borde bete sig som en man men tyvärr...

• smulpaj01

Borderline? Rekommenderar MBT terapi om så är fallet vilket jag tror. Självskadebeteende och livrädd att bli lämnad tyder på det. Även om han väljer att bryta så går inte världen under,  nytt jobb och ny kille kommer du få. Du är så ung och har hela livet framför dig. Ta hand om dig!

• Loloo73
    smulpaj01 skrev 2023-06-04 11:12:17 följande:

Borderline? Rekommenderar MBT terapi om så är fallet vilket jag tror. Självskadebeteende och livrädd att bli lämnad tyder på det. Även om han väljer att bryta så går inte världen under,  nytt jobb och ny kille kommer du få. Du är så ung och har hela livet framför dig. Ta hand om dig!

han valde att göra slut med mig, han förklarade för mig att  vi inte kommer kunna lyckas i livet pågrund av mig. Att jag inte kommer nå mina mål. 

• Anonym (Kvinna 37)
    Loloo73 skrev 2023-06-04 17:05:43 följande:

han valde att göra slut med mig, han förklarade för mig att  vi inte kommer kunna lyckas i livet pågrund av mig. Att jag inte kommer nå mina mål. 

Det där var ingen stadig man att hålla i handen när det blåser...
    Ta hand om dig! Sök hjälp för din skull!
Svar på tråden Ångrar mig