Hur kan man se äldre ut?
Jag är 28 år men ser i mångas ögon ut som 18-20 år. Hur kan man se äldre ut? Jag är jättekort (1.55m) och kan inte bära högklackat så det går bort.
Inte så kul att folk tror att jag och sambon är far och dotter
Jag är 28 år men ser i mångas ögon ut som 18-20 år. Hur kan man se äldre ut? Jag är jättekort (1.55m) och kan inte bära högklackat så det går bort.
bli äldre
Man måste inte klä ut sig till en gammal kärring för att se mogen ut, men kläderna är viktigast, därefter frisyr och sminkning. Det är tills du öppnar munnen, för det allra viktigaste är hur du beter dig!
Nu vet jag inte hur du klär dig men det kan hjälpa att använda en mer mogen klädstil. Även om du är ung så undvik allt för ungdomligt mode som kanske mer passar 18-åringar.
Frisyr och smink kan hjälpa dig att se äldre ut. Samma sak där, undvik att ha hår och smink "som du alltid gjort"
Det finns mycket inspiration om du kollar bloggare och influencers i din ålder och kollar in mode och frisyrer.
En frisyr, inte bara långt hår som hänger.
Och kläder som inte tonåringar skulle ha. Alltså inte jeans och en enkel t-shirt, utan mer dressat och välskräddat i klassisk stil (behöver inte vara tantigt, mer som i: inte senaste tiktok-trenden). En snygg kappa istället för en sportjacka. Promenadskor i skinn istället för gympadojor.
En frisyr, inte bara långt hår som hänger.
Och kläder som inte tonåringar skulle ha. Alltså inte jeans och en enkel t-shirt, utan mer dressat och välskräddat i klassisk stil (behöver inte vara tantigt, mer som i: inte senaste tiktok-trenden). En snygg kappa istället för en sportjacka. Promenadskor i skinn istället för gympadojor.
Skaffa glasögon med fönsterglas i, då ser man äldre och mer seriös ut.
Det funkade för min man som hade "babyface" tills han var 35-40.
Hade du varit man hade jag sagt åt dig att odla skägg, men det går ju bort.
Tack för alla seriöst och oseriösa svar!
- Skorna kan jag inte byta ut tyvärr, mina fötter trivs bara i gympadojjor.
- Har testat många frisyrer och hårfärger genom åren.
Ingen som får mig att se märkbart äldre ut.
- Glasögon har jag, nya men trivs bäst och ser mest bra ut, utan glasögonen.
- Vad det gäller klädsel har jag rätt neutral eller basic, mycket svart och vit.
Lev nu dö sen tänk inte mer på morgondagen!@
Tack för alla seriöst och oseriösa svar!
- Skorna kan jag inte byta ut tyvärr, mina fötter trivs bara i gympadojjor.
- Har testat många frisyrer och hårfärger genom åren.
Ingen som får mig att se märkbart äldre ut.
- Glasögon har jag, nya men trivs bäst och ser mest bra ut, utan glasögonen.
- Vad det gäller klädsel har jag rätt neutral eller basic, mycket svart och vit.
:'(