• Anonym (Avsky mygg)

Myggmedel för gravida och småbarn?

Det är en extrem mygginvasion just nu där vi bor. Går knappt sitta ute utan att komma in med 10-20 bett, och att röra sig i trädgården är på kvällen är bara att glömma.

Vad kan man göra? Jag är gravid och har barn under 2 år. Vad kan man använda för något med säkerhet? Vi går under av myggbett just nu.

• Svar på tråden Myggmedel för gravida och småbarn?
  • Anonym (naturliga tips)

Här är några naturtips du kan testa

1: Gnid in er med citron, persilja, timjan och/eller pepparmynta. Köp eteriska oljor
    2: Tänd doftljus med liknande dofter på altanen/uteplatsen.
    3: Elda trädsvampar om ni har något träd som har tickor växande på sig. Lägg en på ett fat och tutta på så det börjar glöda och ryka. Ställ på kanten av altanen, men se till att det inte kan börja brinna i gräset eller så
    4: Rensa trädgården från stillastående vatten och sly
    5: Fixa lite blombäddar, örtsängar och odlingskrukor med tagetes, ringblommor, basilika, persilja, timjan, tomater och potatis.

Lycka till.

• Anonym (naturliga tips)

Ja, och behandla myggbetten/kliandet genom att stryka på äppelcidervinäger.

• Anonym (Avsky mygg)
    Anonym (naturliga tips) skrev 2023-06-05 17:13:17 följande:

Här är några naturtips du kan testa

1: Gnid in er med citron, persilja, timjan och/eller pepparmynta. Köp eteriska oljor
    2: Tänd doftljus med liknande dofter på altanen/uteplatsen.
    3: Elda trädsvampar om ni har något träd som har tickor växande på sig. Lägg en på ett fat och tutta på så det börjar glöda och ryka. Ställ på kanten av altanen, men se till att det inte kan börja brinna i gräset eller så
    4: Rensa trädgården från stillastående vatten och sly
    5: Fixa lite blombäddar, örtsängar och odlingskrukor med tagetes, ringblommor, basilika, persilja, timjan, tomater och potatis.

Lycka till.

Problemet är att vi har vatten nära så myggorna kommer därifrån.

kryddor och ringblommor finns redan.

Ska testa att gnida in med det. Mest synd är det om barnet, jag har fått så många bett i mina dar att de försvinner fort.
Svar på tråden Myggmedel för gravida och småbarn?