• mammasommar

    Hur träffar man nån ny som ensamstående mamma?

    Hej! 


    Jag är ensamstående och har en dotter på 1,5 år och det är så svårt att träffa någon ny. Jag märker att det blir svårare att träffa någon, färre killar vill ha mig sedan jag fått barn, det är mer komplicerat, jag har ju otroligt mycket mindre tid mm. Hur gör ni andra för att träffa andra? 

    Jag har testat Tinder men det blir utdragna konversationer och jag känner mig typ jobbig, jag måste försöka få de att förstå min situation som ensamstående mamma vilket känns komplicerat och bara så jobbigt att chatta om. Lättare att förklara snabbt med ord när man ses. 

    Jag är 30 år och vill ha fler barn, så jag känner att jag  vill träffa någon, inte vänta massa år. 

    Hur gör man egentligen? 

  • Svar på tråden Hur träffar man nån ny som ensamstående mamma?
  • Anonym (L)

    Bara att inse att som ensamstående mamma är du inget kap. Du kan ha tur men det förväntade utfallet är att du inte träffar någon innan barnen är utflugna.

  • Anonym (Mamma till 4)

    Äsch. Skitsnack att du inte skulle vara ett kap. 


    Träffa mån som oxå har barn. Du har ju all tid i världen då du inte har barnet hemma 

  • Anonym (A)

    Tinder är en sexapp så fortsätt gärna med den men förvänta dig inte att träffa drömprinsen. Det händer, men du har större chans att bli miljonär, typ.

    Tidigare har jag testat Facebook Dating, det är bra och relativt seriöst. Nu testar jag Happy Pancake och hittills har det gått bra. Mötesplatsen är rena öken, milt sagt.

    När du chattar så håll inte på hur länge som helst, bäst är om man kan ses inom en vecka eller max två. Var också noga med vad du söker och gå inte ifrån dina dealbreakers. Jag har raskt avslutat alla som bor för långt bort, håller på med tobak eller som är upptagna (!). Det är inte värt min tid, för som du vet har vi ju så lite av den. Ska jag på dejt så är det för att det finns potential och inte som tidsfördriv.

    Lycka till :)

    /Ensamstående mamma med ett barn i fsk-åldern

  • Anonym (Teresa)

    Jag måste varna dig. En del pedofiler söker aktivt ensamma mammor. Så berätta INTE att du har barn i början. Det är vanligare än du tror att män ser till att få "tillgång till" barn på det sättet. Var försiktig i dejtandet och kanske dejta ensamstående pappor och berätta INTE i början att du har barn. 

  • Anonym (A)
    Anonym (Teresa) skrev 2023-06-06 18:47:28 följande:

    Jag måste varna dig. En del pedofiler söker aktivt ensamma mammor. Så berätta INTE att du har barn i början. Det är vanligare än du tror att män ser till att få "tillgång till" barn på det sättet. Var försiktig i dejtandet och kanske dejta ensamstående pappor och berätta INTE i början att du har barn. 


    Du kanske har några goda råd till mig då i samband med detta. Jag är väldigt öppen med att jag har barn och inte kommer skaffa fler, så att killarna vet läget från början, men de kommer ändå inte få träffa mitt barn första halvåret ungefär, är tanken iaf hittills. Är det tillräckligt för att avskräcka en pedofil eller är de mer framåtplanerande än man tror..?
  • Anonym (avvaktra)
    Anonym (A) skrev 2023-06-06 19:10:57 följande:
    Du kanske har några goda råd till mig då i samband med detta. Jag är väldigt öppen med att jag har barn och inte kommer skaffa fler, så att killarna vet läget från början, men de kommer ändå inte få träffa mitt barn första halvåret ungefär, är tanken iaf hittills. Är det tillräckligt för att avskräcka en pedofil eller är de mer framåtplanerande än man tror..?
    jag hade avvaktat om jag var du, ett halvår är ej långt
  • Anonym (Teresa)
    Anonym (A) skrev 2023-06-06 19:10:57 följande:
    Du kanske har några goda råd till mig då i samband med detta. Jag är väldigt öppen med att jag har barn och inte kommer skaffa fler, så att killarna vet läget från början, men de kommer ändå inte få träffa mitt barn första halvåret ungefär, är tanken iaf hittills. Är det tillräckligt för att avskräcka en pedofil eller är de mer framåtplanerande än man tror..?
    Jag har inga råd, tyvärr, förutom att vara försiktig. 
  • Anonym (A)
    Anonym (avvaktra) skrev 2023-06-06 19:58:37 följande:
    jag hade avvaktat om jag var du, ett halvår är ej långt
    Anonym (Teresa) skrev 2023-06-06 20:39:07 följande:
    Jag har inga råd, tyvärr, förutom att vara försiktig. 
    Ok, tack ändå :)
  • Anonym (avvaktra)
    mammasommar skrev 2023-06-06 17:51:49 följande:
    Hur träffar man nån ny som ensamstående mamma?

    Hej! 


    Jag är ensamstående och har en dotter på 1,5 år och det är så svårt att träffa någon ny. Jag märker att det blir svårare att träffa någon, färre killar vill ha mig sedan jag fått barn, det är mer komplicerat, jag har ju otroligt mycket mindre tid mm. Hur gör ni andra för att träffa andra? 

    Jag har testat Tinder men det blir utdragna konversationer och jag känner mig typ jobbig, jag måste försöka få de att förstå min situation som ensamstående mamma vilket känns komplicerat och bara så jobbigt att chatta om. Lättare att förklara snabbt med ord när man ses. 

    Jag är 30 år och vill ha fler barn, så jag känner att jag  vill träffa någon, inte vänta massa år. 

    Hur gör man egentligen? 


    Använd inte Tinder! Finns andra appar.

    Samt du är bara 30 år, du är jätteung! Du kommer hitta nån! KRAM DET ÄR INTE KÖRT.
Svar på tråden Hur träffar man nån ny som ensamstående mamma?