• Anonym (Deppa)

Vad är det här för synliga blodkärl? *Bild

Alltså vad ska detta föreställa?! Visar mina bilder på typsik synliga blodkärl på benen? jag har alltid upplevt att jag haft tunn hud, är bara 31 år. usch kommer det bli värre? 
    Varför får man sånt just under sommaren 
  • Svar på tråden Vad är det här för synliga blodkärl? *Bild
  • Anonym (M)

Sådär har mina ben sett ut så länge jag kan minnas. Är det fult, menar du?

• Anonym (Deppa)
    Yllop skrev 2023-06-06 19:45:15 följande:

Ser ut som åderbråck.

Åderbråck.. hm jag googlade, enligt bilderna så verkar blodkärlen vara tjockare, mina ligger under huden.. men det kanske är på g.. 
    Anonym (M) skrev 2023-06-06 19:46:04 följande:

Ålder och kön på dig, är bara nyfiken. 

Det här dök upp från ingenstans och jag kanske inte tycker det är något märkvärdigt om ett par veckor, men just nu tycker jag att det är läskigt och främmande. 
  • Anonym (E)

Syns knappt och helt normalt.

• Anonym (K)

Om det där där är det värsta på din kropp så är du lyckligt lottad. Förstår ärligt inte riktigt din oro men då började jag få ytliga kärlnystan och åderbråck redan kring 23-24 års ålder, så jag är väl kanske extra ful om benen. Det ser ju bara ut som ett lite ytligare blodkärl som fått sig en törn och du har ett litet blåmärke runt ena ser det ut som. 

• Anonym (M)
    Anonym (Deppa) skrev 2023-06-06 19:50:37 följande:
    Åderbråck.. hm jag googlade, enligt bilderna så verkar blodkärlen vara tjockare, mina ligger under huden.. men det kanske är på g.. 
    Anonym (M) skrev 2023-06-06 19:46:04 följande:

Ålder och kön på dig, är bara nyfiken. 

Det här dök upp från ingenstans och jag kanske inte tycker det är något märkvärdigt om ett par veckor, men just nu tycker jag att det är läskigt och främmande. 
    Jag är kvinna och har alltid haft tydligt synliga blodkärl både här och var på kroppen (mina föräldrar och syskon likaså).

Men jag förstår precis vad du menar med att man blir orolig när det dyker upp något nytt. Att något på kroppen förändras kan ju vara ett tecken på att någonting är fel.
  • Anonym (Yllet)

Det blir ju inte åderbråck direkt, de utvecklas över tid.

Men troligen har du väl ett kärl där då som börjar synas.

• Anonym (Salva)

Egentligen inget att bry sig om för i princip alla ser ut så där. Men det finns salva/kräm som dämpar dom lite om du nu störs av dom. Hiruduid eller Hiruderm hette dom förr när jag använde dom.

• Mantrasina

Inga åderbråck. Däremot så har du ytliga kärl, som i värmen vidgas och då blir mer synliga. Så att de dyker upp på sommaren är alltså högst naturligt och förklarligt. Inget att oroa sig för.

• Anonym (Deppa)

Åh tack för alla svar! Känner mig lite lugnare nu

Svar på tråden Vad är det här för synliga blodkärl? *Bild