• Anonym (A)

Är vi konstiga för att vi gillar trekanter?

Jag och min sambo har ofta trekant med andra tjejer. Sambon är bi och vi båda trivs väldigt bra med detta upplägg, men det känns som att folk tycker att såna som oss är konstiga? Varför?
  • Svar på tråden Är vi konstiga för att vi gillar trekanter?
  • Anonym (P)

Det är normalt att man tycker att saker är konstiga när det handlar om något ovanligt som man själv inte är intresserad av. Det är så vi människor funkar.

Sedan finns det rätt många inskränkta människor som tycker att allt som är konstigt är fel. Sådana har jag inte mycket till övers för.

• Anonym (På)

Varför berättar ni ens såna privata saker för folk i er omgivning?

• Anonym (Nja...)

Det handlar väl om vad man lägger för värdering i sex och sin kropp. För mig är sex det mest intima jag kan dela med någon, och det ger jag enbart till min sambo, det är min sambo som får se och höra mig njuta, och som har full tillgång till min kropp. Det är det enda jag ger bara till en människa. Mina tankar, känslor, samtal osv delar jag även med vänner.
    Har bara svårt att föreställa mig att ta in ytterligare en person, har aldrig haft längtan eller önskan om det. Inte heller sambon.
    Dömer inte alls ut det, men har ändå svårt att förstå att man vill ha sex i grupp. Inte min kopp te 

• Anonym (samma lika)
    Anonym (Nja...) skrev 2023-06-07 14:46:29 följande:

Det handlar väl om vad man lägger för värdering i sex och sin kropp. För mig är sex det mest intima jag kan dela med någon, och det ger jag enbart till min sambo, det är min sambo som får se och höra mig njuta, och som har full tillgång till min kropp. Det är det enda jag ger bara till en människa. Mina tankar, känslor, samtal osv delar jag även med vänner.
    Har bara svårt att föreställa mig att ta in ytterligare en person, har aldrig haft längtan eller önskan om det. Inte heller sambon.
    Dömer inte alls ut det, men har ändå svårt att förstå att man vill ha sex i grupp. Inte min kopp te 

Ja känner precis likadant. 

Men det jag minst av allt förstår är varför ni (TS) berättar om ert sexliv för andra? 
  • Anonym (---)
    Anonym (A) skrev 2023-06-07 11:22:03 följande:
    Är vi konstiga för att vi gillar trekanter?
    Jag och min sambo har ofta trekant med andra tjejer. Sambon är bi och vi båda trivs väldigt bra med detta upplägg, men det känns som att folk tycker att såna som oss är konstiga? Varför?
    Går ni går omkring och pratar om detta och på så sätt fått veta att folk tycker ni är konstiga, eller hur vet de annars att ni har trekanter? 

Det är ju inte helt mainstrema och det vet ni väl, så inte konstigt om andra reagerar lite. Meeen det går att låta bli att informera folk om det. 
  • Anonym (inte då)

Inte konstigt all! Jag gillar trekanter så mycket att jag blev ihop med två andra och vi bor ihop alla tre!

• Anonym (N)

Ni är inte konstiga för att ni gillar trekanter, men ni är konstiga som går runt och berättar intima detaljer för kreti och pleti. 

Svar på tråden Är vi konstiga för att vi gillar trekanter?