• Smurffia95

    Spänningar i livmodern efter bekräftad ÄL?

    Hej!
    Jag och sambon försöker få barn och jag väntar just nu på BIM efter att ha lyckats stimulera fram ägglossning med letrozol. Jag har inte officiellt fått diagnosen PCOS men har bekräftat PCO och har MYCKET oregelbunden mens "naturligt". Men, för lite mer än 1 vecka sedan visade 2 ultraljud (med två dagars mellanrum) att en ledande blåsa förmodligen släppt ett ägg. ÄL-stickor var positiva och vi fick till flera samlag under de dagarna..

    Några dagar efter ÄL kände jag en konstig spänning i trakterna kring livmodern. Inte som en smärta utan mer som ett tryck. Som att magen är upplåst men för långt ner för att kunna vara tarmen. Det har inte lättat på flera dagar och känns fortfarande mer eller mindre hela tiden. Värst är toabesök då jag känner obehag kring att "trycka på" om så bara för en snabb kiss. 

    Jag har läst att progesteron som utsöndras från den tomma äggblåsan efter ÄL kan ge som en värk. Har aldrig haft urinvägsinfektion så vet inte hur det känns, med det gör som sagt inte ont. Någonstans i mig så hoppas jag ju att jag känner implantationen, men det känns så osannolikt (och som önsketänk).

    Är det någon som känner igen detta och har upplevt något liknande? 

Svar på tråden Spänningar i livmodern efter bekräftad ÄL?