• Anonym (Sussi)

Var han bara med mig för min status?

Hej
    jag förlorade mitt jobb igår, var ett väldigt välbetalt jobb. Känner massa blandade känslor, jobbade där i över ett år. För ett par månader sen träffade jag en kille, han var väldigt snäll mot mig, han viste jag hade de bra ställt. Men igår när jag förlorade mitt jobb så var han väldigt kall mot mig. 

han började lägga skämt som ?gå fixa mat j köket nu, ?du har ändå inget jobb längre? du hör hemma i köket nu?. Jag blev såklart väldigt ledsen och utryckte mig det till honom. Jag la en kommentar tillbaka också något i stil med ?jag har iaf mer pengar på kontot än vad dina två jobb ger dig, jag kommer ha de bra ett tag framöver?

men då vad det jag som var ?taskig och respektlös ?

han var irriterad på mig hela dagen igår, jag frågade han på morgonen om varför han var så kall, frågade Också om han hade tappat känslorna, de hade han typ gjort. han kunde inte svara på om han var kär i mig. Bara för några dagar sedan så grät han över mig då han ?kände jag förtjänar bättre?   han grät och ville ha mig tillbaka, han kunde inte andas och allt påminde honom om mig. 

att förlora jobbet och honom samtidigt känns väldigt jobbigt. är arg, ledsen på allt och alla. Livet känns rätt orättvist just nu❤️

• Svar på tråden Var han bara med mig för min status?
  • Anonym (Cilla)

Jag har varit med om samma sak. Det blev inte bättre, utan ledde till psykisk misshandel. Var rädd om dig. 

• Anonym (Sussi)
    Anonym (Cilla) skrev 2023-06-09 09:08:48 följande:

Jag har varit med om samma sak. Det blev inte bättre, utan ledde till psykisk misshandel. Var rädd om dig. 

Är detta alltså hans sätt och psykiskt misshandla mig? Han blev fruktansvärt arg på mig igår, han sa hålkäften till mig bland annat. mår jätte dåligt idag, känns som jag inte är något då jag inte har ett ?jobb? 
  • Ebba9910

För din egen skull och för att du förtjänar bättre så är det bra om den relationen tar slut och du inte träffar honom mer. Man ska inte behandlas så

• Anonym (Kvinna..)

Tråkigt med jobbet. Men om du haft ett bra jobb kommer du med största sannolikhet att få ett nytt bra jobb inom kort.
    När det gäller mannen säger jag bara GRATTIS att du blivit av med den mannen. Det är verkligen ingen förlust, utan en vinst för dig. Fokusera på nytt jobb och glöm mannen,  han är inget att ha!
    Tur att du "bara" förlorat ett par månader på den nollan. 

• Anonym (Cilla)

Jag skulle vilja skriva lite längre, men hinner inte just nu. 
    Jag kände igen att bli av med ett bra jobb och att killen som jag känt ett år och planerade framtiden tillsammans med plötsligt började kräva att jag skulle vara huslig mitt i sorgen över att ha blivit av med jobbet. Han blev värre och värre mot mig med tiden och det visade sig att anledningen till att han var med mig var den status han trodde att vi skulle få tillsammans. 

• Tecum

Jag tycker att ni bägge uppförde er illa, han genom att pika dig för jobbet när du var extra sårbar, du genom din dryga kommentar att han är otillräcklig. Visserligen var det han som började och du försvarade dig men kanske var det en väldig töm tå du trampade på. 

Om ni verkligen är kära och tycker om varann kommer ni att lösa detta. Men jag misstänker att det bara var ett sätt från honom att visa att han inte längre är så förtjust i dig, det hade nog kommit ändå.

Statusen kan du glömma, han kan ju inte veta vilket jobb du får nu. Det kan ju bli ett med högre status! Om det hängde på statusen hade han väntat tills han visste vilken typ av jobb du fick.

• Anonym (Sussi)
    Tecum skrev 2023-06-09 14:11:01 följande:

Jag tycker att ni bägge uppförde er illa, han genom att pika dig för jobbet när du var extra sårbar, du genom din dryga kommentar att han är otillräcklig. Visserligen var det han som började och du försvarade dig men kanske var det en väldig töm tå du trampade på. 

Om ni verkligen är kära och tycker om varann kommer ni att lösa detta. Men jag misstänker att det bara var ett sätt från honom att visa att han inte längre är så förtjust i dig, det hade nog kommit ändå.

Statusen kan du glömma, han kan ju inte veta vilket jobb du får nu. Det kan ju bli ett med högre status! Om det hängde på statusen hade han väntat tills han visste vilken typ av jobb du fick.

Hej
    jag håller med dig, vad för jobb jag hade visste han  om, jag säger inte jag inte gjort fel. Men tycker att det var högst onödigt och säga en sådan kommentar näe jag förlorade jobbet igår och förväntade mig att han skulle finnas där för mig. Men absolut jag har också gjort fel.
  • Anonym (Z)

Verkar vara en riktig nolla. Han har rätt i att du förtjänar någon bättre. Dags att gå vidare.

• Anonym (Men för i helv...!!)

Han verkar ju vara direkt toxisk, inget att hänga i granen när det blåser.

Alltså på riktigt vad hade herrarna här skrivit till en man som hade fått den pungsparks-kommentaren av sin kvinna när han kom hem och blivit av med jobbet?

Bort med den losern säger jag. En man som kan med att säga att en kvinna hör hemma i köket 2023 hade jag inte varit ihop med en enda minut till. Det är enda sättet för vissa att lära sig.

Svar på tråden Var han bara med mig för min status?