• Sockerr

    Förvirrad..

    Hej! 


    jag och min man har försökt bli gravida i 8 månader. Vi har precis påbörjat en fertilitetsutredning. Varför vi har fått hjälp tidigare är för att jag har extremt jobbigt i 3 veckor innan jag får mens. PMS symptom. Min mens är även lite oregelbunden. Menscykel 30-40 dagar. 
    Senast mens: 11 maj, jag är på dag 30 nu. 

    För första gången i mitt liv så har jag inte PMS besvär, inga symptom på att mens är på gång förutom att mina bröst är extremt ömma och stora. Aldrig hänt tidigare. Så jag misstänkte/misstänker att jag är gravid. 


    Jag tog ett test igår 8/6 med clearblue ultratidigt - jag kunde inte riktigt avgöra om det var positivt eller negativt. 

    Så jag tog ett test idag 9/6 med clearblue digitalt ultratidigt - det står INTE GRAVID. 


    Jag är så ledsen och förvirrad. Vet att jag ska försöka att tänka på annat och inte läsa för mycket. Men jag kan inte. vet inte ens vad jag vill ha sagt med detta inlägg. Det känns bara bättre att få skriva av sig? 

  • Svar på tråden Förvirrad..
  • Smurffia95

    Jag ser ett svagt streck på ultra-tidiga stickan :) Det kan ju vara så att hCG nivåerna fortfarande är låga. Jag är i liknande sits själv, men min BIM är 21/6. Om jag var du skulle jag försöka att avvakta lite, vänta några dygn och testa igen 😊. Hållar tummarna för dig! 

  • Sockerr
    Smurffia95 skrev 2023-06-09 15:01:23 följande:

    Jag ser ett svagt streck på ultra-tidiga stickan :) Det kan ju vara så att hCG nivåerna fortfarande är låga. Jag är i liknande sits själv, men min BIM är 21/6. Om jag var du skulle jag försöka att avvakta lite, vänta några dygn och testa igen 😊. Hållar tummarna för dig! 


    Ja, jag tyckte också det och fick upp hoppet lite.. Sen blev jag så förkrossad över testet idag ?INTE GRAVID?.. 
    Ska försöka vänta tills på måndag.. 
    Åh, håller tummarna för dig också ❤️ 
  • blåblomster

    Hm, men om din cykel ibland är upp till 40 dagar är det inte jätteotroligt att du kanske hade ägglossning lite senare. Det ser ju onekligen ut som det kan vara positivt på ena testet, men det kanske är för tidigt än så länge för det andra. Vänta till i övermorgon, då HCGt bör ha dubblats om du är gravid, då borde du få positivt eller få ett tydligare streck. 

  • svansmamman

    Testerna har samma känslighet, så om du doppat dem i samma urin är det tyvärr det digitala du får gå på och som då bekräftar att det andra är spökstreck. Jag ser absolut något där, men det är svårt att avgöra om det kanske är ett spök. ❤️

  • Sockerr
    svansmamman skrev 2023-06-09 19:41:02 följande:

    Testerna har samma känslighet, så om du doppat dem i samma urin är det tyvärr det digitala du får gå på och som då bekräftar att det andra är spökstreck. Jag ser absolut något där, men det är svårt att avgöra om det kanske är ett spök. ❤️


    Det är olika morgonurin, igår och idag ❤️
  • svansmamman
    Sockerr skrev 2023-06-09 20:29:18 följande:
    Det är olika morgonurin, igår och idag ❤️
    Tog du det manuella testet igår och det digitala idag? ❤️
  • RaYzLeR

    8 månader är ju inte så lång tid när det gäller att bli gravid. För vissa personer så kan det dröja upp till två år, så kämpa vidare!

  • Sockerr
    svansmamman skrev 2023-06-09 20:40:43 följande:
    Tog du det manuella testet igår och det digitala idag? ❤️
    Ja, det stämmer ❤️
  • Sockerr
    blåblomster skrev 2023-06-09 18:29:15 följande:

    Hm, men om din cykel ibland är upp till 40 dagar är det inte jätteotroligt att du kanske hade ägglossning lite senare. Det ser ju onekligen ut som det kan vara positivt på ena testet, men det kanske är för tidigt än så länge för det andra. Vänta till i övermorgon, då HCGt bör ha dubblats om du är gravid, då borde du få positivt eller få ett tydligare streck. 


    Ja exakt! Ska försöka vänta tills på måndag ❤️ Blev bara så jobbigt att det dök upp något svagt på första testet.. Vet att jag låter dum nu, men jag skulle må lite bättre av att det inte dök upp något alls. 
  • Sockerr
    Sockerr skrev 2023-06-09 23:13:19 följande:
    Ja exakt! Ska försöka vänta tills på måndag ❤️ Blev bara så jobbigt att det dök upp något svagt på första testet.. Vet att jag låter dum nu, men jag skulle må lite bättre av att det inte dök upp något alls. 
    Eftersom senast test blev negativt. Hoppas på starkt positivt på måndag 🙏
  • Sockerr
    RaYzLeR skrev 2023-06-09 20:43:10 följande:

    8 månader är ju inte så lång tid när det gäller att bli gravid. För vissa personer så kan det dröja upp till två år, så kämpa vidare!


    Det är jag fullt medveten om. Jag förstår och känner med personer som får kämpa så länge. 💔 Jag ska vara tacksam över att jag bor i en kommun där sjukhuset startar en utredning vid 8 månader för jag inte mår bra en större del av min menscykel. 
  • svansmamman
    Sockerr skrev 2023-06-09 23:08:44 följande:
    Ja, det stämmer ❤️
    Det skulle såklart kunna bero på att urinen var mer utspädd när du tog det digitala, men tyvärr hade jag inte vågat hoppas på det om jag var du. Kanske om det varit ett annat test du fått svagt streck på, men just cbs tidiga test (men även deras plus-test) är tyvärr inte så mycket att lita på. Jag kommer dock hålla tummarna hårt för att urinen var mer utspädd när du testade med det digitala, och att du får plus nästa gång du testar. HCG fördubblas varannan dag så skulle du testa idag har det gått två dagar sedan icke-digitala testet från cb. Om det skulle varit positivt lär ett test visa starkare idag. Det är absolut ingen omöjlighet på något vis! ❤️
Svar på tråden Förvirrad..