• s456

vecka 36

Fler som är i vecka 36? Skulle vara spännande att höra hur ni mår och känner. Börjar ni bli nervösa? Själv väntar jag första barnet och är naturligtvis lite nervös att allt ska gå bra och att barnet ska vara friskt. Känner dock att vi är ganska laddade och väl förberedda för förlossningen efter att ha gått kurs i psykoprofylax. Har ont i en höft och orkar inte gå några längre sträckor för ryggen. Har mycket flytningar, magknip, gaser, hemorojder och annat trevligt som man inte ska prata om. Men generellt mår jag riktigt bra! Längtar efter mitt barn så jag håller på att gå av!
    Vad har ni för krämpor och tankar?

• Svar på tråden vecka 36
  • Sunny83

jag gick in i v36 idag!
    Mår toppen just nu för jag kom just hem från sjukhuset efter ett vändningsförsök som lyckades!!
    Men annars har jag lite foglossning som INTE är kul.
    Har svårt att resa mig upp ur sängen och så.
    Har haft stora problem me halsbränna också men det börjar ge med sig nu.

snart dags!

• aprilmaj06

Hej, är i v 35+3. Antar att det är v36. Jag har blivit ordinerad vila pga täta regelbundna sammandragningar och att jag har börjat öppna mig. Känns lite skrämmande, trodde jag var så förberedd... Har iaf packat väskan nu . Så nu både längtar jag och vill att hon ska stanna ett tag till förstås. Annars har min grav varit toppen, inga som helst problem. Fick reda på att jag öppnat mig av en slump, då jag var inne och kollade på förlossningen pga lite fosterrörelser. Det var i onsdags. Efter det hade jag sammandragningar var 10e min i 2 dygn. Sen släppte det, men då gick slemmisen... Oroar mig för att vattnet har börjat sippra. Var inne och kollade det i lördags, men då var det inte det, men det har bara fortsatt. Ska kontakta den i eftermiddag eller imorgon igen. Man börjar ju bli lite tjatig .
    Hoppas att det går bra för dig!

• Emelie 86

Jag gick in i vecka 36 idag...(35+0) och mår ganska bra. Men lite ska jag klaga å de är alla flytningar å min hemska halsbränna och denna långa väntan på sin bebis, kan inte förstå att de sista veckorna ska vara så dryga...hihi men snart tjejer har vi våra bäsar hos oss. kram

• Annika M

Hej, är nog i vecka 37 egentligen men precis i början.
    Jag är nu sjukskriven pga foglossning och går bara och väntar. Det skulle vara skönt om den ville komma lite tidigare så man får tillbaka sin kropp. Ibland ger foglossningen mig sånna smärtor att jag håller på att trilla av toalettstolen. Jobbigt, men det ser nog roligt ut...:)
    Snart, snart är de här. Väldigt snart för aprilmaj06 verkar det som... jag är väldigt avis på dina "besvär"

• lorraleine 21

hej hej
    jag är i vec 36+2 och jag har börjat att få jätte ont i ryggen.
    foglossnin har jag haft jätte länge nu så jag börjar nästan vänja mig vid smärtan....heheh
    tiden går snabbt nu och det börjar att bli mer värkligt att man ska få en liten bebis snart!!

jag har blivit mer gnällig den senaste tiden men det kanske beror på att man sover så dåligt! man kan ju inte hitta en bkväm ställning att sova i.

kram och lycka till alla blivande mammor

• Dimisi

Magknip har jag oxå börjat få den senaste veckan. Är i vecka 36. Foglossning hade jag sedan innan, men den har blivit lite värre nu. Överhuvudtaget tycker jag att det börjar bli ganska jobbigt nu. Magen känns jättestor och hård!

• aprilmaj06

Ja, börjar slappna av nu. Förra veckan var jag lite nervös, men har hört att det ska vara ok att föda nu. Det har lugnat sig lite, men verkarna tilltar så fort jag går. Antar att jag vilar till nästa torsdag som doktorn ordinerat och sen om det inte har hänt nåt är det väl lite upp till mig.. Antar att en färdknäpp eller långpromenad borde göra susen . Men som de säger, man vet aldrig...

• Fru Ludvigsson

Är i v. 35+6 (v. 36) idag... Magen är hård och spänd och min lilla bebbe vill då inte vara still för fem öre, den sparkar och vrider sig typ hela tiden. Har ingen foglosning, eller hemorojder, så jag har kommit lindrigt undan Det enda som är jobbigt är att jag inte kan sova så bra på nätterna just för att man vaknar så fort man behöver vända på sig... Haft mycket sammandragningar den här veckan, men de säger att det är bra att ha, för det underlättar vid förlossningen... Vet inte om det är sant dock

Har ni fixat allt inför bebbens ankomst då? Vi har handlat och fejat en massa i helgen, nu börjar det verkligen gå upp för en att vi kommer ha en liten bebbe om ca en månad! Jag tänkte packa BB-väskan snart också, har ni gjort det?

• aprilmaj06

Trodde jag hade allt under kontroll, det är ju ca en månad kvar BF 27/4. Men då det förra veckan visade sig att det hade startat lite blev det lite bråttom . Har nu packat väskan och sambon har hämtat vagnen. Packningen är dock inte komplett, men det viktigaste är där. Framför allt har jag blivit mer mentalt inställd på att det verkligen är dax snart. Spännande!!! Har med journalen när jag ska någonstans..

• Fia86

Hej hej.. Här är en till i v.36 (35+6).. Jag har nog ont överallt känns det som.. Har haft i flera dagar nu.. Vill verkligen att bebisen ska komma ut nu för jag orkar inte med denna smärta hela tiden.. Ont när man sitter, står, går, ligger.. Vad man än gör..

Var in för några veckor sen pga regelbunda sammandragningar (var 7:e minut) och hade öppnat mej 1-2cm.. Fick gå på Bricanyl i 10 dagar och bara ligga.. På efterkontrollen sa de att allt var lugnt och att de inte kunde göra så mycket mer.. Jag skulle leva som vanligt.. Sätter det igång så gör det det ungefär.. Så man har ju lite lust att gå en lång promenad eller något för att se vad som händer..

Har också halsbränna, magknip och illamående varje dag.. Lite jobbigt..
    Annars har min graviditet varit ganska bra.. Alla värden har varit bra under hela och jag har sluppit järntabletter och dylikt.. Har haft foglossning men det har blivit bättre förutom nu när allt "tar om", har mega foglossning i blygdbenet.. Nu är jag less på detta.. Bebisen får gärna titta ut när som helst, gärna igår..

Sorry att jag klagar men det är inte kul att först må bra och sen vänder det snabbt och blir bara skit alltihop. Lycklig är jag iaf åt att få en liten i min famn inom kort

• s456

Har inte packat väskan än. Känns på något sätt lite fånigt om den ska stå där och stirra på en i 6 veckor om nu bebben bestämmer sig för att vänta så länge. Men en lista på vad den ska innehålla har vi knåpat ihop.. Vagn är den ständiga ångesten. Vi bara skjuter upp och skjuter upp. Känns som en sån ogenomtränglig djungel. Men nästa helg så...

• Millis83

Jag är också i v36 men känner mig riktigt pigg och bra faktiskt. Klart man är lite stel och så i kroppen men jag har inte några större besvär lite ryggont och så. Jag har en ganska liten mage säger dom som ser mig i verkligheten och har inte gått upp så mkt. Jag har en kanongraviditet kan man säga =) klart man längtar efter bebis en massa men jag tycker det inte är jobbigt än så länge i alla fall att bära på magen, det är så mysigt .

• Lebas NR one

v.35
    mår toppen
    lite trött men jag klagar inte...

• nacka41

Bf 18/4.
    Nu är det tungt... Halsbränna, sammandradningar, molnande mage mm
    MEN det ska bli underbart när bebben tittar fram! Jag längtar!!

• nitedrive

Är i v 36+5 Är hjärtligt trött på att vara gravid kan jag säga,och någon väska har jag inte packat

• nacka41

Jag har packat väskan... V37

Svar på tråden vecka 36