• Stjärnskottet

    Familjeliv vs Flashback

    Jag tycker båda sajterna lider av exakt samma problem, och det är maktmissbrukande moderatorer. Det är VÄLDIGT mycket personlig tolkning. T ex på Familjeliv så tenderar väldigt mycket att tolkas som "kränkande" eller "trollande", trots att det inte var syftet.

    På Flashback tenderar VÄLDIGT mycket att tolkas som "trams" eller "off topic" så fort en moderator personligen inte gillar tråden.

    Flashback har dock en enorm fördel då man faktiskt kan kontakta moderatorerna om diskutera med dem, medan på Familjeliv så är alla moderatorer anonyma och det är omöjligt att ifrågasätta deras beslut. På Flashback kan man dessutom ta ärendet till ett särskilt delforum om en enskild moderator beter sig svinaktigt.

    Plus för Familjeliv är att det finns färre degenerates här. Flashback är känt som Sveriges kloak, och det finns otroligt många vidriga människor där. Man kan inte heller vara anonym på Flashback, så alla vet hela tiden vem som skriver vad.

    Både FL och FB var större innan sociala medier kom, men FL och FB är väl Sveriges två största forum idag. FL är dominerat av kvinnor och FB är dominerat av män.

    Vilket forum gillar ni bäst?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Familjeliv vs Flashback
  • Anonym (Luke)
    Stjärnskottet skrev 2023-06-11 09:12:00 följande:
    Familjeliv vs Flashback

    Jag tycker båda sajterna lider av exakt samma problem, och det är maktmissbrukande moderatorer. Det är VÄLDIGT mycket personlig tolkning. T ex på Familjeliv så tenderar väldigt mycket att tolkas som "kränkande" eller "trollande", trots att det inte var syftet.

    På Flashback tenderar VÄLDIGT mycket att tolkas som "trams" eller "off topic" så fort en moderator personligen inte gillar tråden.

    Flashback har dock en enorm fördel då man faktiskt kan kontakta moderatorerna om diskutera med dem, medan på Familjeliv så är alla moderatorer anonyma och det är omöjligt att ifrågasätta deras beslut. På Flashback kan man dessutom ta ärendet till ett särskilt delforum om en enskild moderator beter sig svinaktigt.

    Plus för Familjeliv är att det finns färre degenerates här. Flashback är känt som Sveriges kloak, och det finns otroligt många vidriga människor där. Man kan inte heller vara anonym på Flashback, så alla vet hela tiden vem som skriver vad.

    Både FL och FB var större innan sociala medier kom, men FL och FB är väl Sveriges två största forum idag. FL är dominerat av kvinnor och FB är dominerat av män.

    Vilket forum gillar ni bäst?


    Tycker moderatorerna på Familjeliv tar bort för få inlägg faktiskt. Om det är något som stört mig så är det att man låter vissa användare komma undan med personangrepp och ibland tar parti. Min känsla är att detta beror på var moderatorn själv står i sakfrågan som diskuteras.

    Om två bråkar. Så radera bådas inlägg och ge båda 1 dags avstängning.

    Annars tycker jag att moderaterna i allmänhet sköter sig bra. Det är trots allt ideellt arbete.
  • Anonym (Abc)

    Flashback är ju en mer välfungerande plattform. Dit går man också för att få fakta.

    Familjeliv är mer för nöjes skull och jag verkar faktiskt spendera mer tid här. Postar även mer här. Alla forumbuggar till trots.

  • Anonym (Abc)

    En annan sak; familjeliv har kraftig vänstervridning medan flashback har kraftig högervridning. 

  • Stjärnskottet
    Anonym (Abc) skrev 2023-06-11 10:59:31 följande:

    En annan sak; familjeliv har kraftig vänstervridning medan flashback har kraftig högervridning. 


    Ja, men det är ju för att det kvinnliga är vänster (kollektivt tänkande) medan det manliga är höger (individuellt tänkande).
  • Anonym (Många_år)
    Anonym (Luke) skrev 2023-06-11 09:21:28 följande:
    Tycker moderatorerna på Familjeliv tar bort för få inlägg faktiskt. Om det är något som stört mig så är det att man låter vissa användare komma undan med personangrepp och ibland tar parti. Min känsla är att detta beror på var moderatorn själv står i sakfrågan som diskuteras.

    Om två bråkar. Så radera bådas inlägg och ge båda 1 dags avstängning.

    Annars tycker jag att moderaterna i allmänhet sköter sig bra. Det är trots allt ideellt arbete.
    Och det är främst ett gäng kvinnor med ganska starka feministiska åsikter som kommer undan med vad de än hasplar ur sig. Och så har det varit på forumet i många år, medan den som bara försvarar sig anmäls och får inlägget borttaget.

  • Anonym (te5te)
    Anonym (Många_år) skrev 2023-06-11 11:12:05 följande:
    Och det är främst ett gäng kvinnor med ganska starka feministiska åsikter som kommer undan med vad de än hasplar ur sig. Och så har det varit på forumet i många år, medan den som bara försvarar sig anmäls och får inlägget borttaget.
    Vilket skitsnack. 
  • Anonym (Många_år)

    Jag tycker det är bra att det finns forum som Flashback där det faktiskt är högt i tak. Man blir faktiskt mer motiverad att hålla en sansad ton när man vet att inte någon som känner sig kränkt av ett inlägg/ en kommentar, kommer att ha makten att få bort den genom att anmäla den. Det är ofta förekommande här och jag tycker att det borde vara lite högre i tak för män på forumet, för även om det är ett forum för småbarnsföräldrar mest, så är det ändå det enda stora debattforumet som är kvar vid sidan av Flashback, och alla bör få komma till tals, även de som inte har feministiska åsikter.

  • Stjärnskottet
    Anonym (Många_år) skrev 2023-06-11 11:12:05 följande:
    Och det är främst ett gäng kvinnor med ganska starka feministiska åsikter som kommer undan med vad de än hasplar ur sig. Och så har det varit på forumet i många år, medan den som bara försvarar sig anmäls och får inlägget borttaget.
    Så är det. Moderatorerna på det här forumet har extremt svårt att hålla sig opartiska. Har du feministiska åsikter kommer du alltid undan, även om du förolämpar folk ganska grovt.
  • Anonym (Många_år)
    Anonym (te5te) skrev 2023-06-11 11:15:31 följande:
    Vilket skitsnack. 
    Nej det är dagens sanning, och flera här vet om detta. Någon som kände sig träffad?

  • Anonym (te5te)
    Anonym (Många_år) skrev 2023-06-11 11:17:41 följande:
    Nej det är dagens sanning, och flera här vet om detta. Någon som kände sig träffad?
    Inte ett dugg träffad, ogillar dock starkt människor som du.
Svar på tråden Familjeliv vs Flashback