• Anonym (May-Ann)

Vad tycker ni män om kvinnor från Filippinerna?

Den här frågan är till svenska män. Vad tycker ni om kvinnor från Filippinerna? skulle du kunna tänka dig att inleda något seriöst med en kvinna från Filippinerna? 

• Svar på tråden Vad tycker ni män om kvinnor från Filippinerna?
  • Anonym (L)

Känner ingen filippinska och har inte varit där så jag har svårt att svara. Vad skulle skilja henne från andra nationaliteter?

• Anonym (Filippa)

Är alla kvinnor från Filippinerna identiska!?

• Anonym (Filipp)

Dom har svart hår och färgglada kläder.

• Postman

De filippinskor jag känner är söta, trevliga och rara men jag skulle aldrig kunna ha ett förhållande med någon utav dem. Asiatiskor attraherar mig inte ett dugg. 

• Fjäril kär

Mitt ex är gift med en kvinna från Filippinerna och dom har varit gifta i 15 år . Hon är söt och rar och vänlig.

• Anonym (Sissela)

Jag tycker endast om två av de män som jag känner som bildat familj med en filippinska! Båda männen har träffat en kvinna som de verkar ha klickat med och helt enkelt velat vara med.

Rätt många andra män... Inklusive den mannen som gör att jag känner 15-20 filippinskor är män som jag inte direkt ser upp till. Jag tänker att det naturligtvis är så att man skapar föreställningar om dessa män utifrån det man snappar upp. Men självklart är det precis som alla andra fördomar naturligtvis inte en sanning om denna grupp, utan mer en bild av hur man själv uppfattar det hela.

• Pappppapppa

Min pappa har en fru därifrån.

Sedan de gifte sig har dom skickat en massa pengar till hennes familj i hemlandet. De har även byggt ett hus där som hennes familj använder.

När min farsa dör hur mycket pengar tror ni blir över till mig och hans andra två barn som är helsvenskar och har noll rättslig koll på Filippinerna?

Inte ett öre skulle jag tro. Utan hans import kommer att roffa åt sig varenda öre.

Blir ganska mycket pengar hon roffar åt sig. 4-5 miljoner i alla fall. Pengar som hans barn och barnbarn aldrig får se glimten av.

Så min syn på asiater är inte så god. Jag förstår inte hur min farsa tänkte där. Att lämna sina barn lottlösa ja det förekommer väl men då brukar det finnas ont blod men så upplever jag inte relationen han har med mig och sina andra barn.

• Nets

Jag har en Filippinsk flickvän som är toppen på alla sett, Hade en mindre butik i Filippinerna, träffade en svensk man som hon bl kär i, han var rik så hon överlät butik till bekant och åkte till Sverige, gifte sig, nu visar det sig att han lånat pengar för resan och han skulder i Sverige, hon grät många veckor, ficktimjobb på hotell och kämpade sig fram , efter många år blev det skilsmässa och nu jobbar hon och skickar pengar varje månad till mamman och barn i Filippinerna.
    är otrolig med jobb , snäll och tänker gott om alla.
    sen har hon Filippinska tjejer som kompisar var av 13 av 15 träffat sina män på sexpubar och i stort lurats till Sverige.
    får stoppa där för det finns mycket att berätta om dessa tjejer.
    en del har säkert fått det bra här men de är nog lätt räknade.

• Dr Nail

Familjeorienterade. Pratar engelska (pga. USA-koloni). Äter mycket ris. Sjunger i tid och otid. Är ofta sjuksköterskor, av nån anledning.

• Anonym (Ex därifrån)

Hade ett ex därifrån...eller Hon var född här och hennes pappa är svensk så halvt. Vi var ihop från 16 till 18 sen dumpade hon mig och blev ihop med nån snubbe på typ 40som hade en stor båt. Så min slutsats är att det är ett guldgrävande folk som anser att en stor båt och Mercedes är bättre än min mammas obesiktigade Volvo som fick charmiga motorstopp.

Svar på tråden Vad tycker ni män om kvinnor från Filippinerna?