• Sötäpple01

    Blödningar i flera veckor men positivt grav.test?!

    Hej!

    Jag har ingen att prata med och tankarna snurrar hej vilt. Hoppas någon här inne kan ge mig lite hopp - eller en sansad förklaring. 

    Vi gjorde äggplock 15/5, insättning av 5 dagars embryo 20/5. Gjorde ett tidigt grav test 27/5 som var svagt positivt (dumt, jag vet). Magen puttrade och bubblade fram till 27/5 då hade jag bultande huvudvärk och magen var helt tyst. 29/5 började jag blöda. 

    Har sedan dess haft mensliknande blödning och ont i äggstockar, bröst och lite i ryggen 15 av 18 dagar. Två gånger har det hållit upp ett och ett halvt dygn och sedan börjat om. Skulle ha tagit klinikens grav.test 3/6. 

    Kan inte förklara varför men jag läste att vid IVF är det vanligare att blöda i första trimestern. Tog gravtestet som kliniken skickade med igår (15/6). Svagt positivt. Tog ett Clearblue test i morse (16/6). Positivt. Väntar nu på att bli uppringd av min mottagning. Blöder fortfarande men mindre nu så kanske snart ett nytt uppehåll eller så ger det sig (äntligen). 

    Tror inte att jag är gravid (men hoppas ju). Vad kan det vara? Skengravid? Cystor? Någon som har en idé/tanke? 

    Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg. Känslorna far som pingpongbollar. 

Svar på tråden Blödningar i flera veckor men positivt grav.test?!