Stroke-syndrom graviditet
Hej!
För våran första dotter hade vi bf 27/6. Natten till den 22/6 vaknade min fru likt alla andra nätter och behövde kissa. Mot slutet av graviditeten hade hon fått problem med sina handleder likt karpaltunnelsyndrom så de var också rätt så vanligt att händerna domnade bort under sömnen. Denna natt (22/6) vaknade jag till av att hon sa att hela hennes högerarm hade domnar bort. I vanliga fall kan jag sova mig igenom det mesta men nu kände nog kroppen att det inte var något som stämmer. Jag vaknade upp direkt och frågade om hon kunde säga "Vilket vackert väder det är idag". "Väder vackert vilket idag" fick jag till svar och då blev det oroligt, det var som att prata med en riktigt full person, orden fanns där men ordningsföljd var helt galen. Jag ringde direkt till 112 som kom direkt. Efter några tester så var talet fortfarande dåligt så hon fick åka in med ambulans. I och med COVID så fick jag åka egen vil bakom och som förstagångsförälder så var tankarna överallt. Tack vare en väldigt snäll receptionist fick jag komma in till min fru son gjort diverse tester/röntgen på sjukhuset. Läget med barnet i magen var bra med talet fortfarande svajigt. Rätt som det var gick vattnet och i samma sekund blev allting bra igen. Talet blev som vanligt och nu började nästa grej. Nu gick allt bra med förlossningen både sett till barn och fru, men ingen vetskap om vad det var som skedde fanns? Jag startar denna tråd för att kolla om någon upplevt något liknande och vad du/ni isåfall fick för svar?
Vi väntar barn nummer 2 i september och orosmolnen börjar hopas redan nu om man kommer uppleva damma dramatik igen.
Tack!