• Anonym (Ts)

Hosta sönder muskelfäste?

Nån som gjort detta? Är gravid och har hostat brutalt en vecka nu och igår började det göra rejält ont på en punkt, framtill som snett mellan bröst och sida. Det känns muskulärt (lyfter jag armen högg det så jag ropade till av smärta). Varge gång jag hostar nu så skär det rejält på punkten.

nån som varit med om det? Hur lång tid tog det innan det försvann? det gör ju jätteont.

• Svar på tråden Hosta sönder muskelfäste?
  • Themis

Man kan hosta sig till både muskelskador och t.o.m spricka i ett revben om det vill sig illa.

Men det är inget som behandlas utan då får man ta smärtstillande tills det läker igen bara, och som gravid är det ju då bara vissa tabletter du får ta.

Hör med sköterska på vårdcentral om du ska dit.

Det är många det är synd om, men inte alltid för det de tror.
  • Anonym (Ts)
    Themis skrev 2023-06-17 13:12:33 följande:

Man kan hosta sig till både muskelskador och t.o.m spricka i ett revben om det vill sig illa.

Men det är inget som behandlas utan då får man ta smärtstillande tills det läker igen bara, och som gravid är det ju då bara vissa tabletter du får ta.

Hör med sköterska på vårdcentral om du ska dit.

Ja är det lika hemskt imorgon måste jag ta mig in till någon akut vc. Känns som att nån sticker in en kniv i en punkt i sidan på mig så fort jag hostar nu. Helt galet ont. Så synd att det är helg, är INTE lockad att sitta i väntrum på akut med hosta och denna smärta som gravid när det är nästan 30 grader varmt.
  • Anonym (Ts)

Behöver lite snälla tillrop. Har så VANSINNIGT ont runt revbenet och nu har hostan passat på att övergå till en riktigt blöt historia som iriterar konstant så jag hostar nonstop. Smärtan är brutal just nu. 

• Anonym (Ja)

Ja jag har gjort det.. en muskel vid höger revben. Inget roligt alls.. tog många många veckor innan det läkte.

Svar på tråden Hosta sönder muskelfäste?