Stanna eller gå
Hej på er alla kloka människor.
jag är 50 år och har varit med samma man i 23 år. Vi har två tonårsbarn.
Vi är bästisar och har kul tillsammans och vi bråkar aldrig. På riktigt aldrig, irriterade blir vi såklart men inga bråk.
Vi har en väldigt lätt men fylld vardag som så många andra.
Nu till problemet. Jag har NOLL sexlust till min man. Näst intill avvisande och vill verkligen inte. :( Vi har dock sex då och då (ca 1 gång varannan vecka) och då har jag det för att jag får dåligt samvete att det gått så lång tid.
Det har hänt saker långt tillbaka i tiden som jag tror påverkar detta.
Jag trodde länge att jag blivit asexuell men plötsligt för någon vecka sedan blev jag upphetsad!!! Lycka!!! Det var dock inte på min man men tanken på någon annan.
År efter år periodvis vill jag leva ensam. Längtar enormt efter frihet och att få leva fullt ut, vilket jag inte känner att jag gör nu.
Jag känner inte ens motivation till att försöka.
Hur ska ett förhållande vara? Jag vet inte. Vi gosar aldrig, gör aldrig något tillsammans eller ens sover i samma rum. Men vi är bästisar och har ju lång historia ihop
Vill ni andra sitta i soffan och hålla om er man? Vill ni ha sex med er partner? Längtar ni efter er partner när han är borta?
jag har så svårt att veta hur jag ska gå vidare. Stanna eller gå?
Att gå känns som ett oövervinnligt berg med sommarstuga, familjer som skulle sörja osv.
Kan man övervinna sina känslor och fanns en gång för 15 år sedan? för så länge sedan är det jag kände det som en kärleksrelation.
Är det bättre att vara med min bästa vän än ensam?
Finns förstås inget svar på det men har inget att jämföra med.
Hur ska det vara i en kärleksrelation?