• Anonym (Lore and dragons)

Jävla fitthelvete!

Jag är desperat som fan just nu. Jag är glad att jag inte har klorin hemma för då hade jag hällt det i fittan.

Det kliar och svider som fan dag efter dag. Gyn hittar ingen svamp. Hon är inne på att det är eksem. Jag har kliat mig sönder och samman och har sår. Jag har tappat greppet och vet inte längre om jag onanerar eller kliar mig. INGENTING som jag testat hjälper mer än max några timmar. Jag undrar om jag blivit allergisk mot Vagisan, som var gyns lösning just nu. Acos moisturising gel hjälper lite en stund. Libress intimttvål hjälper egentligen rätt bra men står tillbaka med kraft. Tror ni linolja skulle hjälpa? Jag har ingen olivolja hemma. Jag läste i någon annan tråd om kortisonkräm och locobase.

GE MIG ALLA TIPS! Jag har säkert testat dem, men skit samma. Jag tar till och med gladeligen tips som "ät den här grejen i 5 månader så blir det bättre". 

• Svar på tråden Jävla fitthelvete!
  • Anonym (Tips)
    Anonym (Lore and dragons) skrev 2023-06-17 23:01:00 följande:
    Jävla fitthelvete!

Jag är desperat som fan just nu. Jag är glad att jag inte har klorin hemma för då hade jag hällt det i fittan.

Det kliar och svider som fan dag efter dag. Gyn hittar ingen svamp. Hon är inne på att det är eksem. Jag har kliat mig sönder och samman och har sår. Jag har tappat greppet och vet inte längre om jag onanerar eller kliar mig. INGENTING som jag testat hjälper mer än max några timmar. Jag undrar om jag blivit allergisk mot Vagisan, som var gyns lösning just nu. Acos moisturising gel hjälper lite en stund. Libress intimttvål hjälper egentligen rätt bra men står tillbaka med kraft. Tror ni linolja skulle hjälpa? Jag har ingen olivolja hemma. Jag läste i någon annan tråd om kortisonkräm och locobase.

GE MIG ALLA TIPS! Jag har säkert testat dem, men skit samma. Jag tar till och med gladeligen tips som "ät den här grejen i 5 månader så blir det bättre". 

Stackare!

För mig hjälpte krämen Ellen.
  • Anonym (Fimmi)

det beror ju på vad som orsakar det.
    använd inte tvål och sånt, det kommer bara göra det värre. 

jag kan ha kli och svid ibland och då hjälper oftast lactal ballans 

• Palmeniers

Jag brukar få liknande klåda av sanitetsbindor nu på äldre dar. Kombon fukt och värme. Jag varierar vaselin och idominsalva samt tar ibland en ipren. Halvfryst fuktig handduk har också tryckts upp i "Torslanda"

• Anonym (8)
    Anonym (Tips) skrev 2023-06-17 23:12:03 följande:
    Stackare!

För mig hjälpte krämen Ellen.
    Ellen är väl oxå nån tampong med bakterier i som ska vara bra för underlivet, men kanske bara om man har mens
  • Anonym (8)

Filmjölk har jag läst att en del har i underlivet, men kommer inte ihåg vad det var bra mot

• Anonym (8)

Hur länge har du haft det här? När fick du träffa gyn? 

Om du inte har haft mens sen klådan kom, så kanske det blir bättre efter det?

• Silverjenny

Du kanske använder för mycket tvättmedel eller maskinen sköljer inte ur ordentligt?

Jag får kli om jag har för mycket tvättmedel eller vissa märken. Testa att använda något naturligt tvättmedel och tvätta trosorna för hand ett tag för att utesluta det.

• Anonym (Olja)

Jag tycker oljan med probiotika från Lip (finns på apotea) är bäst! Under och efter och mellan duschar.
    Och va naken/lufta så mycket som möjligt såklart.

Har även hört att filmjölk på tampong och stoppa upp ska va dunder men har inte provat själv :D

• Polyrytm
    Anonym (8) skrev 2023-06-18 00:56:29 följande:

Filmjölk har jag läst att en del har i underlivet, men kommer inte ihåg vad det var bra mot

It fils good.
Svar på tråden Jävla fitthelvete!