• maneten

Minipiller Cerazette....

... vad är er upplevelse av att äta dessa? Jag har fått utskrivet en ny typ av min BM som inte innehåller östrogen och som ändå klarar av att tas upp till 12 timmar efter utsatt tid (precis som p-piller alltså). Man tar samma piller hela månaden så dosen är likadan, vilket innebär att man inte får en blödning på exakt utsatt vecka som med p-piller. Nu undrar jag hur mensen blir av dessa, kommer den typ som när man hade mens eller blir dt småblödningar oftare/mer sällan? Har inte hämtat ut dessa än eftersom jag är tveksam till att äta dem om man får massa småblödningar hela tiden......

• Svar på tråden Minipiller Cerazette....
  • Groda78

Jag har inte mens alls och jag äter Cerazette. Tycker dom är ok, men kommer byta till mina gamla p-piller när jag slutar amma.

• Chewie

Jag har ingen mens alls av dom, älskar dom! Det blir ofta så att mensen försvinner av dom men man kan ju också ha mens som vanligt, det är ju så olika! Men dom är väääldigt känsliga om man missar ett piller, då kommer min mens och jag får sluta äta dom och invänta nästa mens och börja om Men är man inte så slarvig som jag så är dom underbara! Jag ammar inte längre, inte gjort på snart 5månader..

• knattis

När jag började med dem blödde jag i två veckor, sedan försvann mensen helt! När jag sedan slutade tog det ca 6 v innan jag kom igång igen.

• lcg

Jag har ätit dom i snart 5 månader och har småblödningar hela tiden............skitjobbigt!
    Ska ringa barnmorskan idag och byta. Glömmer ju alltid bort den där telefontiden mellan kl 13-14 när man kan ringa.

• FKKC

Precis som Icg. Blödde hela tiden och fick ett j*a humör

Provar mini-pe nu. Helt blödningfri med en gång

• Helena S

Jag fick mens som vanligt med cerazette!
    Fick även en liten underbar Alvin som föddes 10 februari

• Jörgensen

fick ett jäkla humör och vart gravid.
     Tog dom samma tid varje dag!!!!

• maneten

HelenaS:
    Nä menar du att du blev gravid när du åt dem?? Det är ju det sista jag vill just nu. :-O

Det verkar som att man får försöka äta och se hur man reagerar, verkar ju väldigt olika hur det blir. Ni som slutat, har er mens varit som förut när ni väl slutat med dessa?

Jag funderar på att prova dem nu långt innan sommaren och se, försvinner mensen helt så är det ju trevligt. Får man massa blödningar så är det ju ok nu innan sommaren, fast iofs kom jag precis på att jag går ju babysim en gång i veckan så jag får väl börja efter det har slutat isf..... inte helt lätt detta....

• mammas älskling

äter dem, tycker dem är mycket bra, speciellt då jag inte fått tillbaka min mens än. underbart!

• mattispadd

Ha ha har ochså skrivit ett inlägg om dessa piller!
    mina erfarenheter är bara neg

Jag fick dom utskrivna utav min bm ( ammade ej) ! blödde en vecka helt och uppehåll i en vecka sen så hade jag stänkblödningar 1 ½månad! slutade och fick gestapuran för att komma åt en riklig blödning och började nu att äta mina tidigare p-piller som jag åt innan graviditeten!yazmin och blödde bara då i 2dagar men inget mera sen.
    jag tror att dom som behöver mycket hormoner klarar inte av dessa piller så var det för mig , för svaga liksom

Svar på tråden Minipiller Cerazette....