• Anonym (Undrar om skam?)

Är det vanligt att onanerande kvinnor skäms mer än män över sin onani?

Jag har fått intrycket av att onanerande kvinnor skäms mer än män för att man onanerar, stämmer det? När jag pratade med min flickvän om onani och frågade henne om hon gjorde det så blev hon först tyst och såg ut att skämmas, men när jag berättade för henne att jag brukar onanera så berättade för mig att hon också gjorde det. Jag sade till henne att det inte är något fel att göra det.

• Svar på tråden Är det vanligt att onanerande kvinnor skäms mer än män över sin onani?
  • Anonym (Undrar om skam?)

Senare så frågade jag min flickvän om hon ville onanera framför mig och det ville hon. Det var verkligen vackert att se och det sade jag till henne.

• Roadking1963

Sex är en gåva och vi, människor bör snarare känna oss fria istället för att skambelägga varandra. Jag gör det mer eller mindre varje dag plus ett regelbundet sexliv

• Anonym (.)

I min uppväxt var kvinnlig onani ett stort no-no. Fina flickor sysslade inte med sånt. 

• Markus89

Min fru gör det minst en gång om dagen ofta mer om hon har tid och hon skäms inte 

• Anonym (Petra)

Det är 2023

Varför skulle någon skämmas kring onani överhuvudtaget?

• Elanus

Jag har alltid trott tvärtom, att män känner mera skam. Håller givetvis med ovanstående, ingen borde känna skam över sitt onanerande.

• Anders 386

Den frågan var inte lätt...
    Jag tror att det är mer individuellt än kopplat till kön.

Men det är nog lite åldersfråga också, dom som är lite äldre har nog svårare att prata om det även om dom inte direkt skäms över det. Fler kvinnor kanske vill hålla det mer privat?

• Limpo

Jag är äldre men skäms inte ett dugg för att jag onanerar. 

• Anonym (Petra)
    Anders 386 skrev 2023-06-19 16:43:40 följande:

Den frågan var inte lätt...
    Jag tror att det är mer individuellt än kopplat till kön.

Men det är nog lite åldersfråga också, dom som är lite äldre har nog svårare att prata om det även om dom inte direkt skäms över det. Fler kvinnor kanske vill hålla det mer privat?

Ehh.. varför alls koppla skam till onani?

Hur tänker du här?

Det är ju skönt att onanera och bra för hälsan.

Vad har det med skam att göra?
  • Elanus
    Anonym (Petra) skrev 2023-06-20 09:21:43 följande:
    Ehh.. varför alls koppla skam till onani?

Hur tänker du här?

Det är ju skönt att onanera och bra för hälsan.

Vad har det med skam att göra?
    Men det är väl inte Anders fel att onani ger skamkänslor hos många människor? 😅
    Tråkigt är det ju förstås alltid när den egna sexualiteten ger skamkänslor oberoende om det handlar om onani eller exempelvis tabubelagda fantasier.
  • Anonym (M)

Med tanke på att jag i princip blivit slammad för att ha en sexualdrift så ja, kan känna skam associerad till onani.

• Anonym (Petra)
    Elanus skrev 2023-06-20 10:55:27 följande:
    Men det är väl inte Anders fel att onani ger skamkänslor hos många människor? 😅
    Tråkigt är det ju förstås alltid när den egna sexualiteten ger skamkänslor oberoende om det handlar om onani eller exempelvis tabubelagda fantasier.
    Säger inte att något är Anders fel - jag vill höra av honom hur han kopplar skam till skön onani 
  • Anders 386
    Anonym (Petra) skrev 2023-06-20 11:00:31 följande:
    Säger inte att något är Anders fel - jag vill höra av honom hur han kopplar skam till skön onani 
    Jag kan skämmas för det sätt som jag tillfredsställer mig själv. Tar ofta på mig trosor och blir kåt av det. Ibland tar jag på mig hustruns jeanskjol också. Använder också ibland dildo i rumpan när jag onanerar. Finns en del annat också som jag definitivt inte skulle gå ut och prata öppet om. Fantiserar också ofta om sex med män.

Ja, jag skäms faktiskt för det. Knappast något man delar med sig av om man inte är anonym.

• Anonym (Petra)
    Anders 386 skrev 2023-06-20 16:59:34 följande:
    Jag kan skämmas för det sätt som jag tillfredsställer mig själv. Tar ofta på mig trosor och blir kåt av det. Ibland tar jag på mig hustruns jeanskjol också. Använder också ibland dildo i rumpan när jag onanerar. Finns en del annat också som jag definitivt inte skulle gå ut och prata öppet om. Fantiserar också ofta om sex med män.

Ja, jag skäms faktiskt för det. Knappast något man delar med sig av om man inte är anonym.
    Låter ju som att du njuter gott och inte skadar någon.

Tror inte du behöver skämmas över detta även om jag inser att det kan betraktas kritiskt i opinionens öga.
Svar på tråden Är det vanligt att onanerande kvinnor skäms mer än män över sin onani?