• Anonym (I like it!)

Fråga om Rituals krämer

Är alla Rituals hudkrämer i burk likvärdiga förutom doften förstås? Eller är det så att vissa av dom ger mer fukt och fett än andra? Vilka namn/färger på burken hjälper mest mot torr hud?

• Svar på tråden Fråga om Rituals krämer
  • Anonym (..)

Är nog bäst du går in i en butik och frågar. Jag tycker de har gett mig bra och tydlig info när jag gjort så. 

• Anonym (Vinni)

Tycker den vita ger mycket fult. Dock upplever jag att det är väldigt snålt med produkt i tuberna

• Anonym (I like it!)
    Anonym (..) skrev 2023-06-19 14:11:25 följande:

Är nog bäst du går in i en butik och frågar. Jag tycker de har gett mig bra och tydlig info när jag gjort så. 

Det finns ingen butik ens i närheten av där jag bor.
    Anonym (Vinni) skrev 2023-06-19 15:06:22 följande:

Tycker den vita ger mycket fult. Dock upplever jag att det är väldigt snålt med produkt i tuberna

Jag vet inte om jag inbillar mig men jag har fått för mig att den vita ger mer fukt än den röda. Har du också jämfört med den röda? Är inte tuberna bara prova på och därför har mindre kräm?

• Anonym (Vinni)
    Anonym (I like it!) skrev 2023-06-19 15:33:45 följande:
    Det finns ingen butik ens i närheten av där jag bor.
    Anonym (Vinni) skrev 2023-06-19 15:06:22 följande:

Jag vet inte om jag inbillar mig men jag har fått för mig att den vita ger mer fukt än den röda. Har du också jämfört med den röda? Är inte tuberna bara prova på och därför har mindre kräm?

Haft både vit och röd. Absolut är den vita mer fet?den funkar för mig som är ganska torr. Röd var tunnare och luktade mer. Sen är ju det med mycket likt en smaksak
  • Anonym (I like it!)
    Anonym (Vinni) skrev 2023-06-19 16:41:48 följande:
    Haft både vit och röd. Absolut är den vita mer fet?den funkar för mig som är ganska torr. Röd var tunnare och luktade mer. Sen är ju det med mycket likt en smaksak
    Det är lustigt hur olika man upplever dofter. Jag gillar den vita men den är alldeles för stark för mig förutom att ha på benen. Har jag den på överkroppen får jag migrän på en timme. Men den röda tycker jag doftar svagt redan från att jag smörjer in mig.
  • Anonym (Tips)

Jag har slutat köpa hudkräm med parfym. Istället använder jag Cetaphil eller något annat parfymfritt som återfuktar bra. Vill jag lukta parfym använder jag parfym. 

• Anonym (I like it!)
    Anonym (Tips) skrev 2023-06-21 20:16:34 följande:

Jag har slutat köpa hudkräm med parfym. Istället använder jag Cetaphil eller något annat parfymfritt som återfuktar bra. Vill jag lukta parfym använder jag parfym. 

Så har jag gjort i hela mitt liv och gör fortfarande hälften av tiden men ibland är det trevligt att ha en doftande hudkräm också.
Svar på tråden Fråga om Rituals krämer