• Anonym (aldrig)

Vad ska man tänka om att man aldrig kommer få ha sex?

Det är konstigt att sex är extremt tillgängligt på digitala plattformar, men helt otillgängligt i verkligheten för vissa personer.

Man får känslor av skam, skuld och otillräcklighet. Är det ett av de mest ultimata bevisen på att man inte duger som människa att man inte får ha sex?

Hur skulle ni som har mycket sex klara er utan sex?

• Svar på tråden Vad ska man tänka om att man aldrig kommer få ha sex?
  • Anonym (+++)
    Anonym (aldrig) skrev 2023-06-19 15:06:29 följande:
    Vad ska man tänka om att man aldrig kommer få ha sex?

Det är konstigt att sex är extremt tillgängligt på digitala plattformar, men helt otillgängligt i verkligheten för vissa personer.

Man får känslor av skam, skuld och otillräcklighet. Är det ett av de mest ultimata bevisen på att man inte duger som människa att man inte får ha sex?

Hur skulle ni som har mycket sex klara er utan sex?

Varför är det konstigt? Digitalt är ju något helt annan än IRL. 

Varför få sådana känslor? Du bestämmer rätt mycket själv även hur du ska känna och reagera på saker. Du duger givetvis som människa, säkert på en massa områden som inte handlar om sex. 

Jag skulle klara mig bra utan sex. Skulle det bli för jobbigt får man onanera. 
  • Anonym (Hola)

Att det är tillgängligt online är en helt annan sak och sin egen industri.

nej jag kan inte leva utan sex, men framför allt kan jag inte leva utan närhet. Ändå gör jag det, då jag inte hittar någon som jag känner kemi med och är nyfiken på där de känner samma. Att ligga med vem som helst eller någon som ser ut på ett visst sätt är inte vad jag söker med sex.

Vad har du gjort eller gör för att träffa någon i verkliga livet att dela sex med? Är det bara den sexuella akten du saknar eller även andra delar av en relation?

• Anonym (16 år)

Jag har bara legat med en och det är 16 år sen. Jag hoppas fortfarande på att jag ska träffa nån kvinna och ha sex igen. Sen så har jag stunder där jag tänker "nä, det var allt du fick det, blir inget mer". Då är det inte så kul. Enda man kan göra är väl att träffa kvinnor och se hur det blir.

• Anders 386

Förstår lite hur TS tänker. Kommer ihåg när man var i puberteten, sex med en kvinna var ju liksom allt tillvaron handlade om. När man väl hade varit med om det kändes det som att ha kommit över en tröskel - man hade äntligen fått vara med en kvinna.

Onani kommer inte i närheten, det är inte så enkelt att en utlösning räcker - det är bara ett sätt att släppa spänningarna för en stund, kan aldrig ersätta sex med en partner.

Att tro att man själv styr sina tankar och känslor är bara naivt, du är  utlämnad till omvärlden och det du har blivit född med.

Lever man utan sex måste man förhålla sig till det. Hade det drabbat mig hade jag nog letat upp nån massagesalong som kunde erbjuda lite extratjänster.. 
    Man har ju liksom bara att göra det bästa av situationen, men man kan väl "duga" som människa oavsett om man har sex eller inte, den kopplingen ser jag inte riktigt?

• Anonym (Kreativ)
    Anders 386 skrev 2023-06-19 15:28:57 följande:

Förstår lite hur TS tänker. Kommer ihåg när man var i puberteten, sex med en kvinna var ju liksom allt tillvaron handlade om. När man väl hade varit med om det kändes det som att ha kommit över en tröskel - man hade äntligen fått vara med en kvinna.

Onani kommer inte i närheten, det är inte så enkelt att en utlösning räcker - det är bara ett sätt att släppa spänningarna för en stund, kan aldrig ersätta sex med en partner.

Att tro att man själv styr sina tankar och känslor är bara naivt, du är  utlämnad till omvärlden och det du har blivit född med.

Lever man utan sex måste man förhålla sig till det. Hade det drabbat mig hade jag nog letat upp nån massagesalong som kunde erbjuda lite extratjänster.. 
    Man har ju liksom bara att göra det bästa av situationen, men man kan väl "duga" som människa oavsett om man har sex eller inte, den kopplingen ser jag inte riktigt?

Alternativt så inleder man en relation med en kvinna och får sex som belöning för detta.
  • Anonym (aldrig)
    Anonym (+++) skrev 2023-06-19 15:12:43 följande:
    Varför är det konstigt? Digitalt är ju något helt annan än IRL. 

Varför få sådana känslor? Du bestämmer rätt mycket själv även hur du ska känna och reagera på saker. Du duger givetvis som människa, säkert på en massa områden som inte handlar om sex. 

Jag skulle klara mig bra utan sex. Skulle det bli för jobbigt får man onanera. 
    Anonym (Hola) skrev 2023-06-19 15:16:01 följande:

nej jag kan inte leva utan sex, men framför allt kan jag inte leva utan närhet. Ändå gör jag det, då jag inte hittar någon som jag känner kemi med och är nyfiken på där de känner samma. Att ligga med vem som helst eller någon som ser ut på ett visst sätt är inte vad jag söker med sex.

Vad har du gjort eller gör för att träffa någon i verkliga livet att dela sex med? Är det bara den sexuella akten du saknar eller även andra delar av en relation?

Var det inte mer balanserat förr innan internet med tillgången på sex online/ i verkligheten?

Jag saknar nog mest känslan av att duga, att räcka till.
  • Anonym (aldrig)
    Anonym (Kreativ) skrev 2023-06-19 15:48:55 följande:
    Alternativt så inleder man en relation med en kvinna och får sex som belöning för detta.
    Självklart, om det är möjligt det vill säga.
  • Anonym (Kreativ)
    Anonym (aldrig) skrev 2023-06-19 15:54:20 följande:
    Självklart, om det är möjligt det vill säga.
    Du måste bara hitta någon som är mindre attraktiv och desperat efter en relation så du kan använda dig av ditt övertag. Det är ett maktspel. Den som har minst känslor bestämmer.
  • Anonym (Hola)
    Anonym (aldrig) skrev 2023-06-19 15:52:02 följande:
    Anonym (Hola) skrev 2023-06-19 15:16:01 följande:

Var det inte mer balanserat förr innan internet med tillgången på sex online/ i verkligheten?

Jag saknar nog mest känslan av att duga, att räcka till.
    Men varför känner du att du inte duger? Har du försökt att flörta och dejta och får dålig respons? Är du nära vän med någon kvinna?
  • Anders 386
    Anonym (Kreativ) skrev 2023-06-19 15:48:55 följande:
    Om det hade varit en lösning för TS hade hen inte startat den här tråden...
Svar på tråden Vad ska man tänka om att man aldrig kommer få ha sex?