• Sannnnapanna

    Bortfallsblödningen vid totalfrys

    Hej, 
    Söker och söker men hittar ingen speciel information kring hur bortfallsblödningen kan vara när man inte ska göra någon återföring. 
    Blev överstimulerad av behandlingen vilket gjorde att man bestämde redan vid första uppföljningen att det blir en totalfrys. Jag hade 25 blåsor och 16 ägg. Jag började blöda redan dag 6 efter äggplocket vilket jag ringde och kollade och dem sa att det var helt normalt att man kunde börja blöda så tidigt. men nu på blödningsdag 2 så kom det en enorm klump av blod? Ca 5*3 cm. Jag brukar vid vanlig mens inte få klumpar på det sättet så blev lite orolig. Kommer prata med sjukhuset imorgon angående att få besked hur många vi fått till frysen och kommer såklart fråga dem då men eftersom dem ej har öppet nu tänkte jag
    Kolla om någon vet ifall det kan vara normalt eller om man bör bli orolig. 🙏

  • Svar på tråden Bortfallsblödningen vid totalfrys
  • Sannnnapanna

    Nu har jag pratat med mottagningen och dem sa att det är normalt att blöda mer och längre än vanlig mens eftersom man har en tjockare slemhinna vilket gör att blodet kogulerar eftersom det är större mängder blod.
    Dem sa att det man ska va uppmärksam på är om tex får feber för det skulle kunna vara tecken på infektion i livmodern. 
    Hoppas detta kanske lugnar någon annan som råkar ut för samma och inte hittar några svar🌸

Svar på tråden Bortfallsblödningen vid totalfrys