• Anonym (Jj)

Omöjligt att få svar på om huvudvärk är vanligt vid skallskada??

Jag blir tokig!! Fick en stor kruka på huvudet i dag som föll från en garderobshylla. Har inte känt mig yr eller illamående, ingenting förutom huvudvärk. 

men vart jag än läser står det om hjärnskakning.  Inte ens på 1177 kunde dom svara på om det är normalt. 

jag frågade; slår jag i tån så för jag ett blåmärke och får ONT där. Då är det väl inte konstigt att få en bula och huvudvärk vid en skada i huvudet? 

känns heller inte som att nån sjukvårdskunnig törs säga annat än att det är farligt. JAAA det kan såklart vara farligt. Men det känns väl ändå rätt naturligt att få värk? Eller? Ska jag åka in och uppta deras tid När jag enbart har huvudvärk? 

jaa det finns artiklar och nån som känner nån som blev allvarligt sjuk eller dog efter skallskada. Men hur många slår sig inte i huvudet utan att det är livsfarligt? 

skadan sitter på skallbenet ovanför tinningen. 

• Svar på tråden Omöjligt att få svar på om huvudvärk är vanligt vid skallskada??
  • Anonym (Bea)

Huvudvärk kan vara symptom på hjärnskakning. Åk till läkare och få det kollat. 

• Anonym (Jj)
    Anonym (Bea) skrev 2023-06-21 23:15:37 följande:

Huvudvärk kan vara symptom på hjärnskakning. Åk till läkare och få det kollat. 

Okej så det är alltså inte normalt att få huvudvärk utan hjärnskakning efter att ha fått en stor kruka mot huvudet? 

du säger ju likadant!!!!
    blir fan galen snart. 

• Anonym (1177)

Du kan få huvudvärk efter ett slag mot huvudet. Huvudvärk efter ett slag mot huvudet är inte säkert att det innebär skallskada. Huvudvärk efter ett slag mot huvudet kan å andra sidan bero på just en skallskada. Du måste undersökas av läkare för att utesluta hjärnskakning, hjärnskada, inre blödning eller annat. Förstått?

• Anonym (Bea)
    Anonym (Jj) skrev 2023-06-21 23:17:04 följande:

Okej så det är alltså inte normalt att få huvudvärk utan hjärnskakning efter att ha fått en stor kruka mot huvudet? 

du säger ju likadant!!!!
    blir fan galen snart. 

Det är normalt att få hjärnskakning efter ett hårt slag mot huvudet och huvudvärk är ett normalt symptom på hjärnskakning. Eftersom du har fått ett hårt slag mot huvudet och har ett symptom som kan tyda på hjärnskakning bör du söka vård. Om det är hjärnskakning eller inte kan ingen här på FL avgöra. 

• Anonym (Jj)
    Anonym (1177) skrev 2023-06-21 23:23:35 följande:

Du kan få huvudvärk efter ett slag mot huvudet. Huvudvärk efter ett slag mot huvudet är inte säkert att det innebär skallskada. Huvudvärk efter ett slag mot huvudet kan å andra sidan bero på just en skallskada. Du måste undersökas av läkare för att utesluta hjärnskakning, hjärnskada, inre blödning eller annat. Förstått?

Fast det står att man ska söka vård vid yrsel och andra symtom. Inte enbart huvudvärk. 

tack vare såna som dig är vården överbelastad. Söker väl hjälp för minsta lilla. 

• Anonym (Jj)
    Anonym (Bea) skrev 2023-06-21 23:23:40 följande:

Det är normalt att få hjärnskakning efter ett hårt slag mot huvudet och huvudvärk är ett normalt symptom på hjärnskakning. Eftersom du har fått ett hårt slag mot huvudet och har ett symptom som kan tyda på hjärnskakning bör du söka vård. Om det är hjärnskakning eller inte kan ingen här på FL avgöra. 

Det är väl HELT NOR ALT ATT FÅ huvudvärk vid ett slag med. 

Herrwgud!!! Varför skriver alla att det är hjärnskakning, som att det är nåt definitivt!!! 

man brukar ha flera symtom. 

• Anonym (Jj)
    Anonym (Bea) skrev 2023-06-21 23:23:40 följande:

Du är trött. Du måste nog ha en hjärtinfarkt. det är ett symtom på det. 

Ont i käken? Hjärtinfakt. 

att ha ont där man fått en skada, varför är det konstigt menar du? 

• Anonym (1177)
    Anonym (Jj) skrev 2023-06-21 23:31:03 följande:

Det är väl HELT NOR ALT ATT FÅ huvudvärk vid ett slag med. 

Herrwgud!!! Varför skriver alla att det är hjärnskakning, som att det är nåt definitivt!!! 

man brukar ha flera symtom. 

INGEN skriver att det ÄR hjärnskakning. Sök vård!

Med tanke på att du har så dålig textuppfattning så skulle jag ta det som ännu ett symptom.
  • Anonym (1177)
    Anonym (Jj) skrev 2023-06-21 23:34:53 följande:

Du är trött. Du måste nog ha en hjärtinfarkt. det är ett symtom på det. 

Ont i käken? Hjärtinfakt. 

att ha ont där man fått en skada, varför är det konstigt menar du? 

Personen skrev INTE att det är konstigt. Sök vård!
  • Anonym (Jj)
    Anonym (1177) skrev 2023-06-21 23:34:55 följande:
    INGEN skriver att det ÄR hjärnskakning. Sök vård!

Med tanke på att du har så dålig textuppfattning så skulle jag ta det som ännu ett symptom.
    fint att vara lite dryg också. Sedvanlig familjelivsanda. 
Svar på tråden Omöjligt att få svar på om huvudvärk är vanligt vid skallskada??