-
-
Svar på tråden Ångerrätt förändringsavtal
-
Klart du kan ångra förändringsavtalet. Men då gället första avtalet. För du har väl inte fått någon annullering av det? Läs det finstilta denna gång så du vet vad du gör.Rimforsa skrev 2023-06-22 11:02:47 följande:Ångerrätt förändringsavtalHej! Jag fick för ett tag sedan ett mobilabonnemang med 36 månaders bindningstid på halsen då jag tyvärr inte riktigt läste avtalet ordentligt då dem hade lovat något helt annat muntligt. Efter mycket om och men så har dem nu gått med på att ändra lite i abonnemanget så att även kostnaden gått ned lite. Dem skickar då ut ett nytt avtal som dem döpt till Förändringsavtal, där står att mitt nya avtal börjar gälla 23/6. Om man använder sig av ångerrätten (14 dagar) här, kan jag häva allt då? Eller går det tillbaka till mitt ursprungliga avtal? Tack på förhand!
-
Ingen annulering tyvärr. Det står att det är en förändring av befintligt avtal, men ändå att mitt ?nya? avtal börjar gälla 23/6.
-
Ja, de hör ihop, så du kan tyvärr inte åberopa ångerrätten. Säger du upp tilläggsavtalet så gäller det som står i ursprungsavtalet. Det andra är bara ett tillägg, inget eget fristående avtal.Rimforsa skrev 2023-06-22 12:40:36 följande:
Ingen annulering tyvärr. Det står att det är en förändring av befintligt avtal, men ändå att mitt ?nya? avtal börjar gälla 23/6.