Anonym (Hannah) skrev 2023-06-25 18:04:38 följande:
Ja, allt kan ju hända i livet. Själv är jag skild och har mina barn på halvtid och är inte heller nöjd. Hyr mitt hem och tjänar ungefär som du. Har många gånger önskat jag hade valt rätt man från början så jag inte satt i denna sitsen, men jag var ju lycklig då och jag älskar mina barn. Som sagt allt kan hända oavsett hur det ser ut just nu och varken du eller jag är särskilt gamla och har många år på oss att få allt vi önskar. I min sits är det ?bara? kärlek och att kunna köpa hus som saknas. Är inte så illa ändå.
Nej precis, det har du rätt i att lycka/olycka kommer i obestämd tid och att lyckan definieras olika för alla människor. Önskar att jag hade det där självförtroendet!
Har rätt nyligen gjort slut med min sambo och vi var tillsammans i 8 år, innan dess har jag inte alls haft seriösa relationer. Känner mig så vilse efter att relationen tog slut, nästan så att man inte vet vem man är längre.
Ocdmänniska skrev 2023-06-25 18:16:18 följande:
Man är inte automatiskt lycklig för man har man och barn, inte heller är det definitionen av att vara lycklig, eller att du måste ha det för att ditt liv ska ha någon mening.
Ju mer jag läser här i tråden så känner jag att jag tittar alldeles för mycket på folk i min omgivning. Men att skaffa barn däremot tror jag absolut har en mening i livet. Iaf i mitt liv, älskar barn och tänkt på att skaffa barn väldigt länge.
Anonym (Rakt på sak) skrev 2023-06-25 18:11:27 följande:
Se till att fixa situationen då! Du säger att du har sparat till eget boende, köp lägenhet/villa och sedan snackar du med vården om IVF som ensamstående. Huvudsaken du är lycklig så är det skit samma vad andra gör eller tycker. En man lär du träffa förr eller senare men livet står inte och faller med om man har en partner eller inte.
Ja du var verkligen rak på sak. Jag kommer fortsätta att spara lite mer för att sen köpa något eget, men är det dumt att tänka på studier före skaffa barn?
Anonym (x2y) skrev 2023-06-25 18:07:31 följande:
Om man och barn är det enda du definerar dig själv med. Som "lyckad", tycker jag faktiskt lite synd om dig. Du är mer än det.
De beror på om det är något som du faktiskt vill ha. Men då får du väl jobba för att det ska se. Tror att de flesta kvinnor som lever så efter en viss ålder. Där är det nog oftast frivilligt som i mitt fall.
Själv har jag valt bort barn och man frivilligt. Och har aldrig mått bättre. De är nog väldigt olika från person till person. Och vad som faktiskt gör dig lycklig i livet, och vad du berikar det med.
Jag är väldigt vilse i livet, det inser jag själv när jag läser tråden här. Efter att jag och sambon gjort slut så känner jag nästan att jag undrar om jag nånsin kommer hitta någon som honom ( då menar jag en fin person).
Vet inte om det är bara jag, men oj vad kollegor, vänner och familj visar en sån härlig bild av hur deras vardag kan se ut. Bakom kulisserna kanske det ser annorlunda ut...Jag får nog hitta lyckan i mig själv först.
Anonym (nej) skrev 2023-06-25 18:05:54 följande:
Alla är inte lyckliga.
Men det tjänar ingenting till att våndas över att du inte blivit lycklig hittills. Du kan ju inte gå bak i tiden.
Jag har varken kärlek eller barn, aldrig haft, kommer troligtvis aldrig att få.
Men jag jobbar på att förbättra mitt liv för att bli så lycklig som möjligt.
Det finns många människor som lider i världen, både i Sverige och i andra länder. Fattigdom, våld, sjukdomar, ensamhet. Du är inte ensam om det.
Men det finns hopp!
Är du med på en dejtingsida?
Nej ju mer man tänker bakåt i tiden så får man ännu mer ångest. Det finns alla möjliga bekymmer här i livet för alla människor, men ändå är vi så duktiga på att känna oss ensamma om vissa saker..
Har du själv valt bort barn och partner?
Nej jag har inte provat någon sajt ännu, vet inte om man ska sätta igång eller avvakta och jobba på sig själv först.