• Nyaamalg03

    Svårt att få blåmärken

    Hej! 


    Jag måste bara fråga en sak. Detta  kanske låter väldigt konstigt och dumt att fråga men jag har ganska svårt att få blåmärken och vet inte varför och om det är normalt. Jag menar jag brukar ha ganska otur ganska ofta men får sällan blåmärken av det. Nu kanske ni tänker att det bara är bra att man inte får blåmärke. Och det är inte så att jag vill ha blåmärken heller, för vem vill ha det? Men däremot så tycker jag att det är konstigt då jag har fått ganska hårda slag på senaste tiden. Och inte ett endaste märke av det. Jag har iaf upplevt det som att det har varit hårt för att det har gjort jätteont i ansiktet och på kroppen. Men som sagt inte ett enda blåmärke. Är det normalt?
    Detta är ingenting som jag har gått runt och tänkt på förut då det inte har varit ett problem för mig. Och det är ju givetvis inget problem för mig nu heller. Men nu när det har varit flera incidenter under kort tid så börjar jag undra varför det inte en enda gång har visat sig. Kanske är det bara jag som överdriver och det egentligen inte är så grovt som jag har uppfattat det? Jag tänker speciellt ansiktet är väll ganska känsligt? Kinderna och runt ögat? Men även armarna och bröstkorgen? eller?


    Är det någon som vet eller själv har det likadant? Jag förstår om hela det här inlägget låter luddigt. Jag strävar givetvis inte efter att få blåmärken när händer nått. Det är jag väldigt glad över att slippa. Men det har hänt så många gånger nu och jag börjar undrar om det är normalt? Eller om jag överdriver situationen och att det inte är så illa som jag uppfattat det? 

  • Svar på tråden Svårt att få blåmärken
  • Anonym (f)

    Min enda fundering är... är du borta från situationen som ger dig dessa slag?

  • Nyaamalg03
    Anonym (f) skrev 2023-06-25 20:48:11 följande:

    Min enda fundering är... är du borta från situationen som ger dig dessa slag?


    Halvt!
    Är fortfarande kvar på platsen och befinner mig bland dem  men jag är ändå relativt säker. Tror inte det kommer ske fler gånger men om det allt förmodan skulle bli så igen så har jag en säker plan på hur jag ska gå tillväga. Och är på väg ut ur skiten. Och lite därav som jag undrar just med blåmärkena. För inte ett enda märke trots smärtan som det har gett. Aldrig någonsin. Och jag menar det är rätt bra att ha som bevisning om det väl sker igen. Men finns ju inga bevis så kan heller inte gå vidare med det för hur ska någon tro mig? Finns redan andra som reagerat och tycker det är konstigt att jag inte har ett enda bevis såsom blåmärken. Men kan heller inte vänta tills att det går så långt så att jag får det för att få hjälp. Och själv tycker jag att det är märkligt att det inte har synts en enda gång under alla dessa år. Ingen skulle tro mig om jag berättar min historia och vad jag har varit med om, om där inte finns ett enda bevis för det. Och därav inlägget för har gått och funderat på detta ett tag. Varför? om det är normalt? Eller om jag bara överdrivit situationerna? 

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (En tjej)
    RaYzLeR skrev 2023-06-25 21:32:39 följande:

    Att ha svårt att få blåmärken är väl inget problem? Var glad för det!


    Fast det största problemet här är ju att ts misshandlas av nåt kräk. Rynkar på näsan
  • Anonym (En tjej)

    Men för Guds skull, ts, du måste ju bort från den (eller är det flera?) som behandlar dig så här jävla illa. Du blir återkommande misshandlad och en dag kan det vara för sent för att du misshandlas till döds. Ta mod till dig och ta dig ur det NU NU NU! Vänta inte utan gör det NU!

    Ta kontakt med Kvinnojouren, så kan de stötta dig! Och polisanmäl aset!
    Låt inte någon annan göra dig så här illa! Du är en människa och värd så mycket bättre!

  • Nyaamalg03
    Anonym (En tjej) skrev 2023-06-25 22:24:34 följande:

    Men för Guds skull, ts, du måste ju bort från den (eller är det flera?) som behandlar dig så här jävla illa. Du blir återkommande misshandlad och en dag kan det vara för sent för att du misshandlas till döds. Ta mod till dig och ta dig ur det NU NU NU! Vänta inte utan gör det NU!

    Ta kontakt med Kvinnojouren, så kan de stötta dig! Och polisanmäl aset!
    Låt inte någon annan göra dig så här illa! Du är en människa och värd så mycket bättre!


    Ja jag gör allt i min makt för att ta mig därifrån men det är ganska segt just nu. Har kontakt med soc och dom säger att de kan hjälpa mig med tillfällig lägenhet. Har haft kontakt med soc ett tag nu men det går väldigt långsamt. Framförallt nu I semestertider. 
    Jag har polisanmält men polisen kan inte göra någonting utan bevis. Förundersökningen är nerlagd. Så förhoppningsvis kommer jag därifrån så snart som möjligt 

  • RaYzLeR
    Anonym (En tjej) skrev 2023-06-25 22:17:50 följande:
    Fast det största problemet här är ju att ts misshandlas av nåt kräk.  // Rynkar på näsan
    Så långt tänkte jag inte. Hoppas att det går bra för TS. ❤️
  • Anonym (G)
    RaYzLeR skrev 2023-06-25 21:32:39 följande:

    Att ha svårt att få blåmärken är väl inget problem? Var glad för det!


    Nu får du ju fan ge dig med dina öl. Sluta!
  • RaYzLeR
    Anonym (G) skrev 2023-06-26 00:27:25 följande:
    Nu får du ju fan ge dig med dina öl. Sluta!
    Du får själv sluta. Jag slutade dricka starköl för ett år sen, och folköl för två veckor sedan.

    Du förföljer mig.

    Jag HAR skärpt till mig.
  • Anonym (En tjej)
    Nyaamalg03 skrev 2023-06-25 23:25:01 följande:

    Ja jag gör allt i min makt för att ta mig därifrån men det är ganska segt just nu. Har kontakt med soc och dom säger att de kan hjälpa mig med tillfällig lägenhet. Har haft kontakt med soc ett tag nu men det går väldigt långsamt. Framförallt nu I semestertider. 
    Jag har polisanmält men polisen kan inte göra någonting utan bevis. Förundersökningen är nerlagd. Så förhoppningsvis kommer jag därifrån så snart som möjligt 


    Det låter ju inget vidare. Du måste bort därifrån nu. Har du kontaktat Kvinnojouren? De borde kunna hjälpa dig att komma ifrån den som misshandlar dig så snabbt som möjligt. För, som sagt, det kan sluta så illa och du skulle ju inte vara den första kvinnan som misshandlas till döds av sin man. Tänk på det och låt det inte gå så långt! 


    Det är av omtanke jag tjatar på dig, det hoppas jag att du förstår. Jag vill dig väl! ❤️


    Här kan du få hjälp:
    https://kvinnofridslinjen.se/
    https://kvinnojourenonline.se/
    https://www.unizonjourer.se/hitta-stod/
    https://www.roks.se/


     

  • Anonym (En tjej)
    RaYzLeR skrev 2023-06-26 00:13:56 följande:
    Så långt tänkte jag inte. Hoppas att det går bra för TS. ❤️
    Nej, jag märkte att du inte såg helheten. Ibland gör man inte det.
    RaYzLeR skrev 2023-06-26 00:35:21 följande:
    Du får själv sluta. Jag slutade dricka starköl för ett år sen, och folköl för två veckor sedan.

    Du förföljer mig.

    Jag HAR skärpt till mig.


    Bra att du slutat dricka! 
    Starkt jobbat, fortsätt så! 👍

  • Anonym (M)

    Jag vill bara säga att frånvaron av blåmärken beror inte på att du överdriver våldet!
    Troligen har du väl inte så mycket ytliga blodkärl helt enkelt.

    Även våld som inte lämnar märken (inklusive ord) är skadligt. Bra att du jobbar för att komma därifrån. Stort lycka till!

  • RaYzLeR
    Anonym (En tjej) skrev 2023-06-26 02:33:51 följande:
    Nej, jag märkte att du inte såg helheten. Ibland gör man inte det.
    RaYzLeR skrev 2023-06-26 00:35:21 följande:
    Du får själv sluta. Jag slutade dricka starköl för ett år sen, och folköl för två veckor sedan.

    Du förföljer mig.

    Jag HAR skärpt till mig.


    Bra att du slutat dricka! 
    Starkt jobbat, fortsätt så! 👍


    Jag har problem att förstå helhetsintryck. Jag har Asperger och då kan man ha problem med det, men jag gör så gott jag kan! 🙂
  • Anonym (En tjej)
    RaYzLeR skrev 2023-06-26 18:37:17 följande:
    Jag har problem att förstå helhetsintryck. Jag har Asperger och då kan man ha problem med det, men jag gör så gott jag kan! 🙂
    Ok, ja, då förstår jag att det kan vara lite svårare för dig. Bra att du berättade. 😊
Svar på tråden Svårt att få blåmärken