• Anonym (Den Oroliga)

    Hjälp! Jag stressar sönder

    Hej!
    Är i vecka 5 (4+5)
    Mina graviditetssyntom blir ej starkare? Jag mådde jätte jätte illa först och nu knappt något alls på någon dag? Kan det komma och gå?
    Jag har ingen direkt trötthet.
    Mina bröst känns ömma men bara om man direkt klämmer på dem... livmodern spänner till och från under dagen vill olika tillfällen ej konstant.
    Är detta normalt? 
    Har aldrig kommit längre än vecka 5-7 så har ingen erfarenhet utav graviditeter.

    Är det missfall på gång?
    Tar lutinius för upprepande missfall så tror ej någon blödning kommer komma igång såvidare jag ej avbryter lutiniusen. 

  • Svar på tråden Hjälp! Jag stressar sönder
  • LFF

    Varken under mina två missfallsgraviditeter eller den som gick hela vägen har livmodern spänt hela tiden utan det har kommit och gått. Aldrig heller har eventuella symtom ökat direkt utan de har hyfsat lika eller svajat lite. 

    Eftersom du får medicin för att inte få fler missfall så tycker jag att du ska kontakta den vårdgivaren för att få en tid för att bekräfta din graviditet.

  • Anonym (Den Oroliga)
    LFF skrev 2023-06-26 09:11:59 följande:

    Varken under mina två missfallsgraviditeter eller den som gick hela vägen har livmodern spänt hela tiden utan det har kommit och gått. Aldrig heller har eventuella symtom ökat direkt utan de har hyfsat lika eller svajat lite. 

    Eftersom du får medicin för att inte få fler missfall så tycker jag att du ska kontakta den vårdgivaren för att få en tid för att bekräfta din graviditet.


    Orolig för jag känt så starkt illamående på morgonen och mitt på dagen och nu inget som bäst pyttelite. Det vattnata lite i munnen. Istället för att det vattnas ofta och starkt. Var det så för dig?

    När jag plusade kontaktade jag gynläkaren som förskrivit Lutiniusen och fick en tid för tidigt ultraljud i mitten utav Augusti v8 tror jag det blir. Tror ej det går att se något på ett ultraljud nu? Utan först i vecka 6-7?
  • Anonym (Den Oroliga)

    Menar mitten utav Juli fått även en tid i Augusti.

  • Anonym (Lina)

    Försök att slappna av lite. ❤️ Ver hur svårt det är, men du är bara i 4+5 och det är jättetidigt. Mina symtom kom inte förens vecka 7-8. Hade bara lite svag svag molvärk fram tills dess som kom och gick, kände verkligen ingenting annat. 

  • LFF
    Anonym (Den Oroliga) skrev 2023-06-26 09:27:35 följande:
    Orolig för jag känt så starkt illamående på morgonen och mitt på dagen och nu inget som bäst pyttelite. Det vattnata lite i munnen. Istället för att det vattnas ofta och starkt. Var det så för dig?

    När jag plusade kontaktade jag gynläkaren som förskrivit Lutiniusen och fick en tid för tidigt ultraljud i mitten utav Augusti v8 tror jag det blir. Tror ej det går att se något på ett ultraljud nu? Utan först i vecka 6-7?
    Jag har aldrig mått direkt illa.

    Första gången tappade jag aptiten helt.
    Andra gången var jag hungrig konstant.
    Båda dessa gick åt skogen.

    Tredje gången var jag nånstans mitt emellan. Inte hungrig konstant men åt rejält när jag åt. Illamåendet kom inte förrän typ v30.

    Det enda som varit beständigt alla tre gångerna har varit en ökad doftkänslighet men den höll även i sig efter avslutade graviditeter ett tag. 

    Nej, det går ju inte att se något så pass tidigt som du är nu men det brukar ju ta tid att få komma på ultraljud också. Att ringa och boka en tid, att få en tid, kan lugna ner en. Då vet man att man i vart fall har ett datum där man får kolla läget.
Svar på tråden Hjälp! Jag stressar sönder