missnöjd med bemötande på KK (låångt)
Suck!
Detta kommer bli långt, men måste ändå skriva av mig om det och få tips och idéer!
testade pos den 7/6 och BF enl mig är 15/2. Enl. BM 18/2.
Hade några blödningar i vecka 10 (efter 9 fulla veckor). Sökte aldrig då eftersom jag resonerade som så att är det missfall så kan man inget göra.
Allt har varit lugnt sen dess. Började känna av den lilla för ca 2 veckor sen och magen växer.
Igår natt blödde det dock igen! Samt hade ont!
Efter kontakt med BM på fm fick jag tid på KK för kontroll. (är nästan 15 full veckor gången) Efter att ha väntat ca 30 minuter kom en läk. och mötte mig i väntrummet.. Hon hälsade inte och inte heller presenterade hon sig! Frågade varför jag sökte. sa somd et var. Att det blött och mycket ont.. DÅ börjor hon prata om riklig mens och om den är regelbunden! EH!! Jag är gravid påpekade jag då! Hon hade inte ens koll på det. In i rummet. Blev tillsagd att klä av mig och upp i stoeln. En supersnabb titt och hon sa att det såg bra ut.
Hon kände inte efter NÅGONTING! Lite konstigt. Borde väl känt på livmodern eller??Sen tog hon VUL-grejen och kollade. Visade att där är huvudet, kroppen, armar och ben.. Moderkakan ligger lågt. Sen var det klart! tog 2 minuter!
klädde på mig och hon bad mig komma på återbesök om 2 veckor. Sa inte varför så jag frågade ifall det inte räckte ifall jag kom på besök när jag ändå ska in dit på UL om 4 veckor!.
Nej, UL om 4 veckor är alldeles för tidigt! Du har bara gått max 10 veckor!! Jag vart SKIT-paff och visste inte vad jag skulle säga så visst jag gick.. Fick en tid (hos en annan läkare dock, går inte till HENNE igen.)
Vad är det frågan om??
Har själv lyckats lyssna på hjärtljud med en sån där hjärtljudssensor som Babyproffsen har.. Borde väl inte gå ifall jag bara är i 10:e veckan?
Är det vanligt med VUl i 15:e veckan?
Ifall nu mina och läk. uppgifter efter den snabba undersökning skilde sig borde hon då inte velat kolla det närmare?
HUR kunde mitt grav-test visa positivt 4 veckor INNAN jag blev gravid och hur kan jag känt rörelser (väntar mitt 3:e barn så att det är rörelser jag känner är jag säker på)? Grejen är att jag mådde så illa i början så jag och maken inte hade nåt "mys" på 6! veckor och lite till..
Har idag suttit i tfn i nästan 2 timmar och försökt bli klokare, men min Bm har stängt idag. MVC på sjukhuset kan inte hjälpa mig utan sa att jag får avvakta! Fick tillslut en tid på tisdag hos en annan läkare, MEn jag vill inte DIT! Det finns inga privata här! Ska man söka sig till ett annat landsting?
jag blir jätteorolig!
Har begärt att bli uppringd av verksamhetschefen på KK när hon är tillbaka om 10 dagar. Men JAG vill ju veta nu!?
Suck!
inte gör det saken lättare heller att man är extra känslig och börjar gråta hela tiden.. Blir liksom lite svårt att föra en konversation med någon..
Är skitless på allt vad landsting heter..
Nån som vet nån privat UL i södra sverige dit man kan få komma akut?
//Päivi