• Anonym (?)

    Är man bunden till en lägenhet man tackat ja, men inte skrivit på kontrakt ?

    Har fått en lägenhet som jag harvtaxkst ja till, ett privat. Jag har fått kontakter på mejl, men de är inte signerade och påskrivna.

    Nu fick jag chansen att få en billigare lägenhet. Ska nämligen separera och det kommer bli tufft med första lägenheten. 


     

  • Svar på tråden Är man bunden till en lägenhet man tackat ja, men inte skrivit på kontrakt ?
  • Anonym (Nej)

    Nej, kontrakt är bindande. Muntliga avtal kan anses gälla men de får svårt att få igenom det. Lovar att de inte kommer att ha brist på andra hyresgäster!

  • Anonym

    Det är bindande när du skrivit under kontrakt. Inte innan dess.

  • Citronella

    Där jag bor blir man avstängd från kön om man gör så. Prata med de som förmedlar lägenheten eller hyresvärden och förklara läget. 

  • Anonym (Anna anakonda)

    Jag tackade ja till en lägenhet i det kommunala hyresbolaget och ångrade mig. Det var inga problem, de stoppade tillbaka mig i bostadskön och kort därefter kom det upp en annan lägenhet som jag sökte och fick.

    Nemas problemas.

Svar på tråden Är man bunden till en lägenhet man tackat ja, men inte skrivit på kontrakt ?