Anonym (Xxx) skrev 2023-06-28 17:24:14 följande:
Någon som ?ångrat? att ni skaffar 2 barn istället för bara 1?
Ok, förstår att man aldrig ångrar ett barn såklart men finns det ni som tycker att ni nu såhär i efterhand kanske borde nöjt er med 1 barn? Typ att allt var så mycket enklare med bara ett barn, att det blev så mycket jobbigare med 2 barn, att det inte blev som ni tänkt osv?
Önsksr endast svar från er som känner så. Ni som är nöjda med att ni skaffade 2 eller fler behöver inte svara. Tack på förhand :)
Jag ångrar absolut att vi skaffade, önskade ytterligare ett barn, eftersom det är ett barn med behov av mer omsorg och tillsyn en de flesta. Och att barnet faktiskt ger så oerhört mycket mer arbete än man kan föreställa sig på förhand.
Däremot så ångrar jag faktiskt inte alls att vi ville ha ytterligare ett barn och att vi faktiskt siktade på det. Det var ju en barnönskan som vi hade och än idag kan jag bli sugen på fler barn...
Jag tänker att stora livsbeslut faktiskt landar i att man framöver faktiskt, med facit i hand skulle gjort annorlunda, men att man ju ändå måste göra det som man i stunden faktiskt tror på.
Jag vet ju att jag skulle ha uppskattat ett mindre arbetskrävande barn mer, men man får ju det man får.