• Anonym (Sexalicious)

MÄN - när började ni få problem med "potensen"?

Är sambo med en man på 56 år, vi har ett sjudjäkla bra sexliv (till min välsignelse)...

Men jag har funderat på när hans potens rimligtvis utifrån ålder kan börja minska? Jag är själv i början av klimakteriet, men har inget problem med lust eller att vara torr eller så ännu. 

Jag är faktiskt lite orolig, för jag fattar vilken ynnest det är att ha ett sådant här sexliv och jag är rädd för att förlora det... Jag vill liksom vara förberedd, så jag kan föreslå något om det händer.

Så; när märkte ni skillnad?

Vad gjorde ni åt det?

Tack för svar!

• Svar på tråden MÄN - när började ni få problem med "potensen"?
  • Anonym (...)

Jag har upplevt sviktande potens hos männen i åldrarna 45-70 år.

• Anonym (Sexalicious)
    Anonym (...) skrev 2023-06-29 17:46:57 följande:

Jag har upplevt sviktande potens hos männen i åldrarna 45-70 år.

Ok, stor variation alltså...
  • Danne59

man +60? Det väldig olika från man till man.
    Oftast är det mentalt som gir månglande stånd.. Som jag läser, har ni det perfekt, så det inte ett problem.
    Om din man är fysisk aktiv och ok kondition, behöver det inte bli ett problem als.

Själv upplevat den mentala delen. idag inget problem, men tar då och då en liten pilla för att stånd ska hålle på längre ?

Haven?t been living in Sweden for long, so excuse my Swedish. Am trying the best I can.
  • Anonym (Sexalicious)
    Danne59 skrev 2023-06-30 07:52:54 följande:

man +60? Det väldig olika från man till man.
    Oftast är det mentalt som gir månglande stånd.. Som jag läser, har ni det perfekt, så det inte ett problem.
    Om din man är fysisk aktiv och ok kondition, behöver det inte bli ett problem als.

Själv upplevat den mentala delen. idag inget problem, men tar då och då en liten pilla för att stånd ska hålle på längre ?

Tack för svar!
  • Anonym (Redan innan 40)

Jag hade nog början på potensproblem redan innan 40 de sista åren med min första fru, men träffade min andra fru då och hon var yngre och attraktiv så det gav potensen en skjuts så det blev ett problem först vid 50.

Jag tror att det visuella ger en slags boost så för att verkligen veta om man börjar få potensproblem eller ej så kan man inte ha en sexpartner som man är "för" attraherad av. Eller avgöra mer på hur ståndet håller vid onani än hur det är under sex. Kan vara så att man har potensproblem men missar dem pga att partnern är för sexig.

• Anonym (Evilina)

Min man fick problem enstaka gånger vid 51. Men han har gått upp mycket i vikt nu och det hjälper givetvis inte.

Om svenska män hade tagit tag i att 54% av dem är överviktiga eller feta så hade det inte gått åt lika många blå piller.

Och kanske samma gäller för motsvarande kvinnor, att de kunde bättra på mannens potens genom att röra på fläsket. Cool

• Anonym (Pensionären)

Är 70 +. Problem med ståndet började vid 65 ungefär. Fick recept på blått piller. Den gjorde nytta direkt. Kuken blir stenhård som på en 20-åring. Guds gåva till mannen. Funkar varje gång. Måste tas ca 30 min innan sex

• Anonym (Evilina)
    Anonym (Pensionären) skrev 2023-06-30 19:02:07 följande:

Är 70 +. Problem med ståndet började vid 65 ungefär. Fick recept på blått piller. Den gjorde nytta direkt. Kuken blir stenhård som på en 20-åring. Guds gåva till mannen. Funkar varje gång. Måste tas ca 30 min innan sex

Varför blanda in gud i det som naturvetenskapen har åstadkommit TROTS religion?

Oklädsamt och otacksamt.
  • Anonym (...)
    Anonym (Evilina) skrev 2023-06-30 19:07:29 följande:
    Varför blanda in gud i det som naturvetenskapen har åstadkommit TROTS religion?

Oklädsamt och otacksamt.
    Han kanske tror att Gud har skapat människan och människans förmåga till naturvetenskapliga saker 
  • Danne59
    Anonym (Evilina) skrev 2023-06-30 18:55:12 följande:

Min man fick problem enstaka gånger vid 51. Men han har gått upp mycket i vikt nu och det hjälper givetvis inte.

Om svenska män hade tagit tag i att 54% av dem är överviktiga eller feta så hade det inte gått åt lika många blå piller.

Och kanske samma gäller för motsvarande kvinnor, att de kunde bättra på mannens potens genom att röra på fläsket.  // Cool

Du har så rätt.
    Tar du hand om dig själva, märks det det problem som liten.

Till ni kvinnor. Ja igen du rätt. Den till att leka med också. Cool
    Haven?t been living in Sweden for long, so excuse my Swedish. Am trying the best I can.
Svar på tråden MÄN - när började ni få problem med "potensen"?