Hoppa med stelopererad rygg
Hej, jag vet inte riktigt om detta är rätt kategori men vet inte vilken annan kategori som skulle passa. Men iallafall, min dotter på 13 år stelopererade ryggen den 9 januari 2023 alltså snart ett halv år sedan, hennes intresse va innan simhopp och tvingades ju då sluta. Hon var ledsen men okej med att sluta i simhopp då hon ändå inte kan böja sig och i simhopp ingår volter. Men det gör ont i mamma hjärtat att behöva sig nej till allt hon vill göra, nu i helgen ska vi på semester på ett ställe vi är vi varje år, badplatsen där är en brygga men även en strand, hon vill så gärna hopp i vattnet men varje gång hon badat iår har hon valt att inte hoppa då jag sagt hon inte får. Nu till frågan, den 8 juli är den dagen vi tänker bada, vet ni om hon kan hoppa då om hon är försiktig, vet vi ska prata med läkare om det men vi har ännu inte fått en tid med hennes läkare. Är ni stelopererade eller har erfarenhet av det, kan man hoppa i efter 6 månader? Hennes rygg har läkt bra och hon har ingen smärta, hon har även sagt ända sen hon opererades att hon inte känner skillnad i ryggen, så tror ni det är säkert att hoppa i vattnet?