Nytt jobb efter utmattning
Jag brukade älska både mitt jobb och min arbetsplats. Jag var en drivande kraft där, enormt produktiv, entusiastisk och ställde alltid upp. Det funkade så länge som jag bara gjorde "mitt". Så kom en omställning på arbetsplatsen där jag fick göra vad som egentligen var flera personers jobb. Den berömda väggen var snart ett faktum.
Sjukskriven länge och först efter 1.5 år jobbade jag heltid igen. Tyvärr utan att jag egentligen fick den rehabilitering jag hade haft rätt till - och nu är situationen på jobbet egentligen ännu värre än tidigare, även om jag hittills klarar den bättre. Det riktigt jobbiga är att ingen uppskattar mig. Jag brukade vara väldigt respekterad för mitt kunnande och mitt driv. Nu har jag lägst status av alla känns det som - de tycker att jag har "gått ner mig" - och känner mig ofta väldigt utanför på arbetsplatsen - för att inte tala om sviken. Jag kämpar dagligen med både självkänsla och självförtroende, även om jag vet att jag fortfarande är duktig på mitt jobb. Jag orkar liksom bara inte bry mig längre.
Nu har jag faktiskt fått ett nytt jobb på en ny arbetsplats. Ett rätt bra jobb till och med, med högre position och bättre lön än idag. Jag har träffat mina blivande kollegor som verkar jättetrevliga och som att vi har samma inställning till saker.
Jag är glad att komma vidare- men jag är också så himla RÄDD!
Tänk om jag är förstörd för all framtid? Att jag aldrig kommer att vara så bra igen som jag var förut och jag slösade det på ett ställe som bara gjorde mig sjuk? Att jag inte klarar av något annat än det jag redan är van vid och gör på automatik?
Hur har det gått för er andra som fått nytt jobb efter utmattning?