• Anonym (skäggiga damen)

Klimakteriet och skäggväxt

Hamnade i klimakteriet för ett par år sedan. Har hittills inte haft några större besvär men för några månader sedan började jag få ansiktsbehåring.

Det är inte mjuka, ljusa fjun utan ganska grova strån. Jag besväras verkligen av detta och vet inte riktigt vad jag ska göra. 

Jag tar tacksamt emot tips från andra i samma situation.

• Svar på tråden Klimakteriet och skäggväxt
  • Anonym (Yup)

Jag har fått det med, tror det är rätt vanligt när hormonerna skiftar.
    använder wax, veet för ansikte, pincett eller epillering för att ta bort det. Inland när jag har brått rakar jag. Finns inte så mkt annat att göra. 

Men sexlusten är på sin absoluta topp när man ser ut och känner sig som värst. Ironin....

• Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym (Ofelia) skrev 2023-07-04 14:39:35 följande:

vi fick en nytändning i livet mör min körde över en liten kille i bostadsområdet full, prickade han rätt i en sväng så han nu sitter i rullsto, den lille killen alltså. Tack och lov så såg ingen det och hjälpte min man att tvätta bilen

I see ...
  • Anonym

Jag tar bort mina med diatermi, på en salong

• Anonym (undrar)

Vad innebär det och vad kostar det?

• Anonym (trollmor)

Fy fan för klimakteriet. Har nog full mustasch och skäggväxt vid det här lagat om jag låter bli att dra med pincett varje dag ofta flera ggr om dagen eftersom alla hårstrån är i olika fas. Samma för lår och rumpa.
    Förutom lite kurvor är det ingen större skillnad på mig och mannen. Har minst lika grov och stark hårväxt som honom. Båda har samtidigt bllvit tunnhåriga på huvudet och ögonbrynen där man vill ha hår, som att all behåring bytt plats till ovälkomna ställen på kroppen. Riktigt oattraktivt.

• Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2023-07-05 14:29:48 följande:

Vad innebär det och vad kostar det?

diatermi?
    Man bränner bort hårstråna. Kostnaden beror på hur mycket hår du har.
  • Anonym (skäggiga damen)
    Anonym (trollmor) skrev 2023-07-05 15:27:07 följande:

Fy fan för klimakteriet. Har nog full mustasch och skäggväxt vid det här lagat om jag låter bli att dra med pincett varje dag ofta flera ggr om dagen eftersom alla hårstrån är i olika fas. Samma för lår och rumpa.
    Förutom lite kurvor är det ingen större skillnad på mig och mannen. Har minst lika grov och stark hårväxt som honom. Båda har samtidigt bllvit tunnhåriga på huvudet och ögonbrynen där man vill ha hår, som att all behåring bytt plats till ovälkomna ställen på kroppen. Riktigt oattraktivt.

Skönt ändå att höra att man inte är ensam.
Svar på tråden Klimakteriet och skäggväxt