• Hedda04

    Vilken är din favoritmascara?

    Ja som titeln lyder. Varierar du dig och testar olika eller kör med samma?

  • Svar på tråden Vilken är din favoritmascara?
  • Anonym (Miss Manga Fan)

    Jag har testat det mesta i Mascaraväg och väldigt få genom åren har klarat provet att leva upp till mina volymkrav. Man måste så klart utgå från vilka fransar man har då mascaran knappast kommer ge samma resultat på långa täta fransar (som syns i reklamen), som på mina kortare och ganska nordiska otäta fransar.
    Volym och en bra krämig vätska,  en smal borste som kommer åt alla fransar och  som torkar hyfsat fort och går att få bort med en vanlig remover utan olja är vad jag alltid letar efter och de bästa i den genren enligt mitt tycke har varit.

    Lóreal + Miss Manga Volume Mascara (bäst nånsin) har tyvärr, tyvärr, tyvärr utgått!
    Lancome Hypnose Drama
    Clinique - High Impact Mascara
    Lóreal - Bambi Mascara
    Helena Rubinstein -  Lash Queen Feline
     

    Jag har testat de allra flesta lyxmascaror men tycker Lóreal och Maybelline ofta är bättre.
    De dyrare är ofta för torra och innehåller för liten mängd och alltså inte prisvänliga alls.

  • Hedda04

    Själv är jag helt såld på Essence mascaror; har typ 4 olika hemma nu. Priset är heelt otroligt (runt 40 kr) med tanke på hur bra de är.

  • Anonym (Miss Manga Fan)
    Hedda04 skrev 2023-07-05 15:09:51 följande:

    Själv är jag helt såld på Essence mascaror; har typ 4 olika hemma nu. Priset är heelt otroligt (runt 40 kr) med tanke på hur bra de är.


    Essence har jag aldrig hört talas om. Var kan man köpa dessa? Ger de kraftig volym?
  • Hedda04
    Anonym (Miss Manga Fan) skrev 2023-07-05 15:14:05 följande:
    Essence har jag aldrig hört talas om. Var kan man köpa dessa? Ger de kraftig volym?
    Bara på nätet. Jag använder alltid deras primer först. Då blir det rejält med volym. Håller med dig angående de dyra; jag har nästan alltid blivit besviken när jag köpt mascarir från "fina" märken. Loreal och Maybelline har väldigt prisvärda mascaror
  • Heranell

    LÓreal Telescopic Extra Black! Och HM:s egna High and Mighty. Fantastisk bra, till ett facilt pris av 99 kronor!

  • Anonym (Lina)

    Efter att ha provat en del har jag fastnat för Clinique lash power. Allergivänlig, lättapplicerad, sitter på plats även i regn och blåst (mina ögon blir lätt rinniga när det blåser) men är lätt att tvätta bort med varmt vatten. Plus tillför både längd, volym och färg utan att ge ett konstlat resultat. Perfekt vardagsmascara för mig  

  • Anonym (Miss Manga Fan)
    Anonym (Miss Manga Fan) skrev 2023-07-05 15:14:05 följande:
    Essence har jag aldrig hört talas om. Var kan man köpa dessa? Ger de kraftig volym?
    Hittade den nu på Apohem bl a. Verkar ha flera som jag skulle kunna gilla. Priset gör ju att man kan testa utan att ruinera sig.
  • Anonym (!!!)
    Olsdotter skrev 2023-07-09 14:32:20 följande:

    Maybelline SkyHigh! Har allt.


    Håller med och då har jag provat allt både dyra och billiga..
  • Olsdotter
    Anonym (!!!) skrev 2023-07-09 14:43:17 följande:
    Håller med och då har jag provat allt både dyra och billiga..
    Ja, jag använder ingen annan mascara sedan jag provade denna.
  • Anonym (KittyKat)
    Maybelline full 'n soft mascara, får beställa den utomlands då den inte finns i Sverige. 
  • Hedda04
    Olsdotter skrev 2023-07-09 14:32:20 följande:

    Maybelline SkyHigh! Har allt.


    Aha är det den i rosa förpackning?
  • Olsdotter
    Hedda04 skrev 2023-07-10 13:35:43 följande:
    Aha är det den i rosa förpackning?
    Ja, finns även med svart och med vit förpackning, i olika färger på mascaran.
  • BeeHappy

    Känner att jag måste svara i tråden haha! Inget slår Lancôme Hypnôse Volume-À-Porter Mascara.. gummiborsten separerar fransarna precis som man vill, den kletas inte ut av concealern eller om man somnar med den (!) Och den tvättas lätt bort. 10/10! 

Svar på tråden Vilken är din favoritmascara?