Anonym (Ts) skrev 2023-07-08 21:18:11 följande:
Jag är sån här med allt, måste dubbelkolla haha tar ibland foton på spisplattan innan jobbet också för att va säker alla plattor är av, vill bara va säker det inte är kortison i pga biverkningar, har svårt lita på att jag ser rätt ibland
Åhhh.. vad jag känner igen mig! Jag hade liknande problem när vi fick vårt första barn. Jag kollade upp allt. Har vi tillräckligt antal blöjor för resan, har han ätit tillräckligt (jag vägde honom efter varje amning under tre månader), kan jag äta det här utan risk för barnet, alla var tvungen att tvätta hönderna för att få ta i honom. Jag kollade alla tvättmedel för att vara trygg med att det var ofarligt för honom, sedsn handtvättade jag allt helt utan tvättmedel i stället, och jag sköljde i destillerat vatten. Då tog min man kontakt med BVC och de fick mig att ha kontakt med en kurator för att hantera min oro. Det tog ett bara litet tag innan min oro minskade. Vid andra barnet blev jag inte samma kontrollfreak.
Det finns hjälp att få, det är jättejobbig situation, man kollar och kollar men är ofta osäker ändå..