• Paopao

Säga till ex att man älskar denne?

Har skrivit en gång innan om samma person.

var nu 7 månader sen han avbröt relationen. Han sa att han mådde psykiskt dåligt. Främst på grund av hans jobb, och att han inte klarade en relation då.

Han ville ha en paus. Jag sa att det var slut i sådana fall.. för att jag är så tveksam till pauser. Var väldigt okänsligt sagt. men jag blev nog själv rädd.

Efter en del om och men gick jag vidare. 

Tiden gick och vi fick kontakt igen via chatt efter ett par månader. Han träffade någon ny då. Efter ett par veckor sa han att det var slut mellan dem. 

Vi har haft lite kontakt från och till. Och senaste veckorna har jag bara saknat honom så otroligt mycket. allt har bubblat upp igen. Har vridit och vänt på det. Och kan konstatera att jag fortfarande älskar honom. 

Vet inte vad jag ska göra? Skulle vilja slänga ur mig i ett meddelande och säga som det är. Bara för att få det sagt och gjort. Är det dumt? Vad säger ni? 

• Svar på tråden Säga till ex att man älskar denne?
  • MissAnne

Lika bra att börja träffas igen och se om det funkar bättre den här gången? Glad

Det enda varaktiga är förändring
  • Paopao

Jag har funderat på det! men är rädd att han inte ska ha ömsesidiga känslor. Frågade om han ville ta en öl för några veckor sen, men han hade mycket på jobb då innan semestern sa han. Sen har jag inte vågat fråga igen. Men kanske lika bra att riva av plåstret.. åh så nervig. 

Mycket tänk om tankar.. tänk om vi ses och det inte funkar igen? Tänk om.. 

• MissAnne
    Paopao skrev 2023-07-08 22:55:57 följande:

Jag har funderat på det! men är rädd att han inte ska ha ömsesidiga känslor. Frågade om han ville ta en öl för några veckor sen, men han hade mycket på jobb då innan semestern sa han. Sen har jag inte vågat fråga igen. Men kanske lika bra att riva av plåstret.. åh så nervig. 

Mycket tänk om tankar.. tänk om vi ses och det inte funkar igen? Tänk om.. 

Helt rätt, lika bra att riva av plåstret! 
    Var ärlig och och berätta hur du känner när ni ses mellan fyra ögon.
    Känner han likadant-himla härligt, gör han inte det-himla tråkigt. Då kan du gå vidare och slippa fundera hur det skulle blivit.
  • Anonym (Hn)

Jag vill inte vara den som är den här,  men man har alltid tid för det man prioriterar. var lite försiktig så du inte bränner dig själv. Han kan vara ute efter uppmärksamhet eller alldagligt snack också.. 

jag hade legat lågt, inte pratat känslor och absolut inte frågat om han ville ses igen. Om han verkligen inte kan just då pga jobb hade ett annat datumförslag varit ett bra tecken på ett intresse från hans sida. Inte bara en ursäkt om jobb. Gå försiktigt fram och ta hand om dig. 

• Paopao
    Anonym (Hn) skrev 2023-07-08 23:59:27 följande:

Jag vill inte vara den som är den här,  men man har alltid tid för det man prioriterar. var lite försiktig så du inte bränner dig själv. Han kan vara ute efter uppmärksamhet eller alldagligt snack också.. 

jag hade legat lågt, inte pratat känslor och absolut inte frågat om han ville ses igen. Om han verkligen inte kan just då pga jobb hade ett annat datumförslag varit ett bra tecken på ett intresse från hans sida. Inte bara en ursäkt om jobb. Gå försiktigt fram och ta hand om dig. 

Tack för att även du tog dig tid att svara med en annan synvinkel! 

Har såklart överanalyserat allt. Och visst kan det vara så. tanken har slagit mig ett par gånger. Å andra sidan så bad jag honom logga ut från mitt Netflix-konto (var då vi började höras igen), och han började fråga en del saker om hur det är och så vidare. Då markerade jag att jag inte vill ha kontakt om han inte vill vara min vän för att jag inte ser poängen med det. Det var då han sa att han inte inte vill ha mig som en del av hans liv och att han inte längre var med den han träffat. 

Jag funderade på om det kan vara för att jag markerade så tydligt att det hela med vänskap och inget mer. Om han läser in i det och därför inte vill ses? kan ju helt klart vara som du säger ändå. Det vet jag ju inte utan att fråga antar jag..

men jag vet också att han under vår tid tillsammans sa att han aldrig skulle våga komma tillbaka om han gjort slut även om han insett sitt misstag. bara för att han hade varit rädd att bli avvisad. vi pratade om det när det scenariot hänt en av hans vänner.

därför jag funderar på om jag ska vara ?stark? och vara den som vågar... men är som ni förstår sjukt osäker 😞 

• MissAnne

Du gör givetvis det som känns bäst för dig!
    Själv hade jag velat få svart på vitt om han kan tänka sig att bli ihop igen. För min egen skull alltså, så jag kan gå vidare och förhoppningsvis träffa någon underbar kille som är rätt för mig.
    Kan du verkligen tänka dig att vara enbart hans vän med tanke på de starka känslorna du har för honom?

• Paopao
    MissAnne skrev 2023-07-09 00:30:53 följande:

Du gör givetvis det som känns bäst för dig!
    Själv hade jag velat få svart på vitt om han kan tänka sig att bli ihop igen. För min egen skull alltså, så jag kan gå vidare och förhoppningsvis träffa någon underbar kille som är rätt för mig.
    Kan du verkligen tänka dig att vara enbart hans vän med tanke på de starka känslorna du har för honom?

nej. För ett par veckor sen kändes det lugnt. När vi inte hörts på ett tag. Då kändes vänskap som en rimlig väg. Nu känns det inte så? är väl typ allt eller inget 🥲

tack för dina tankar!

• Anonym (Netflix)

För det första undrar jag varför han hade inlogg till ditt Netflixkonto. Skulle han ha Netflix och chill på sitt eget håll utan att betala själv? Nåväl, det finns säkert en rimlig anledning. Men du hade väl bara kunnat ta bort honom som användare annars?

För det andra, precis som någon skrev så finns det alltid tid för det man prioriterar. Visst är det fiffigt? Det gör sjukt ont att inte vara prioriterad av den man själv helst vill ha, men om man tänker efter lite så är det ju inget att hänga i julgranen direkt.

För det tredje. Se ditt värde. Det är ditt Netflix, din kropp och din tid. Det är förstås även dina känslor av att älska, men är den här hala typen värd att du ger näring till ert för sju månader sedan avslutade förhållande bara för att han bekräftar dig när ni väl hörs? 

• Paopao
    Anonym (Netflix) skrev 2023-07-09 08:22:49 följande:

För det första undrar jag varför han hade inlogg till ditt Netflixkonto. Skulle han ha Netflix och chill på sitt eget håll utan att betala själv? Nåväl, det finns säkert en rimlig anledning. Men du hade väl bara kunnat ta bort honom som användare annars?

För det andra, precis som någon skrev så finns det alltid tid för det man prioriterar. Visst är det fiffigt? Det gör sjukt ont att inte vara prioriterad av den man själv helst vill ha, men om man tänker efter lite så är det ju inget att hänga i julgranen direkt.

För det tredje. Se ditt värde. Det är ditt Netflix, din kropp och din tid. Det är förstås även dina känslor av att älska, men är den här hala typen värd att du ger näring till ert för sju månader sedan avslutade förhållande bara för att han bekräftar dig när ni väl hörs? 

1) jag loggade in på hans tv när vi var ihop. Sen fick min bror inloggning till mitt konto nu och då blev vi utloggade ibland så kom jag på att det nog var för att mitt ex hade mitt Netflix på tv:n.

2) ja. Så kan det absolut vara. Vi båda är ogillar dock att göra planer långt fram i tiden. Vi brukade bestämma om vi skulle ses samma dag eller dagen Innan när vi var ett par 🙈 så kan vara det. Men kan också vara som du säger? därför det känns nervigt 

3) jajamen! Så är det. och jag ser mitt värde. Vet inte om jag tycker han är så ?hal? dock. Säger inte att han är perfekt. Absolut inte. Det är inte jag heller 😅 Saken med att jag får känslor och vill ta kontakt är nog mycket för att jag typ aldrig får känslor för någon? har haft romantiska känslor för två personer innan i mitt liv. Jag är snart 30. Så känslorna kommer liksom inte så lätt? och den här jäkeln är den första jag inte kan glömma efter att det är slut. Känns som att det betyder något. Är det obesvarat är det såklart inget att göra åt det. Men hoppas ju någonstans att det ska bli vi igen just nu? 

Kärlek är fasiken inte lätt.
  • Anonym (Studsa)

Risken är att han utnyttjar dig som trevligt mellanspel till han hitar rätt. Tråkigt hara ensam över sommare. 

• Anonym (k)

Det är inte ett dugg hårt eller elakt att inte vilja ha paus. Pauser leder ofta till ingenting.

Han har tom sagt att han inte vill ha dig i sitt liv. Gör. Det. Inte.

• Anonym (B)
    Paopao skrev 2023-07-09 09:38:35 följande:
    1) jag loggade in på hans tv när vi var ihop. Sen fick min bror inloggning till mitt konto nu och då blev vi utloggade ibland så kom jag på att det nog var för att mitt ex hade mitt Netflix på tv:n.

2) ja. Så kan det absolut vara. Vi båda är ogillar dock att göra planer långt fram i tiden. Vi brukade bestämma om vi skulle ses samma dag eller dagen Innan när vi var ett par 🙈 så kan vara det. Men kan också vara som du säger? därför det känns nervigt 

3) jajamen! Så är det. och jag ser mitt värde. Vet inte om jag tycker han är så ?hal? dock. Säger inte att han är perfekt. Absolut inte. Det är inte jag heller 😅 Saken med att jag får känslor och vill ta kontakt är nog mycket för att jag typ aldrig får känslor för någon? har haft romantiska känslor för två personer innan i mitt liv. Jag är snart 30. Så känslorna kommer liksom inte så lätt? och den här jäkeln är den första jag inte kan glömma efter att det är slut. Känns som att det betyder något. Är det obesvarat är det såklart inget att göra åt det. Men hoppas ju någonstans att det ska bli vi igen just nu? 

Kärlek är fasiken inte lätt.
    Jag tror att du förnekar för dig själv att du skrev till honom om kontot enbart för att du ville öppna upp kontakten igen, han hade ju blivit utloggad automatiskt om du hade bytt lösenord och gett det nya lösenordet till din bror. 
  • Paopao
    Anonym (k) skrev 2023-07-09 12:18:19 följande:

Det är inte ett dugg hårt eller elakt att inte vilja ha paus. Pauser leder ofta till ingenting.

Han har tom sagt att han inte vill ha dig i sitt liv. Gör. Det. Inte.

Tack! såg att jag råkade skriva fel. Han sa att han vill ha mig som en del av hans liv.

men nej. Pauser känns onödiga.. men hade kanske kunnat vara trevligare kring det?
  • NinniQX

Han mår dåligt och gör slut. Men sen hittar han en annan tjej.. Då kanske han inte mådde så dåligt då..

• Paopao
    NinniQX skrev 2023-07-09 14:11:21 följande:

Han mår dåligt och gör slut. Men sen hittar han en annan tjej.. Då kanske han inte mådde så dåligt då..

Yes. Ett halvår senare. Jag har ju också dejtat runt efter att jag mådde bra igen? Det var ju slut 🤷🏻?♀️

så just i den punkten känner jag inte att jag kan vara dömande..
Svar på tråden Säga till ex att man älskar denne?