Anonym (Anonym) skrev 2023-07-08 23:26:45 följande:
Bästa nattbindan?
Är så less på att inga bindor håller tätt! Har förvisso både endometrios och PCOS, vilket gör att jag har riklig mens de få gånger per år jag faktiskt har mens, men blir ändå så trött på läckage. Blöder igenom Libresse Goodnight Extra på 2 h de värsta 4-6 dagarna (brukar ha mens i 8-12 dagar), kombinerar jag med maxitampong kan jag i bästa fall slippa läckage i 3 h. Undrar därför om någon här på Familjeliv har tips på nattbindor som är bättre än sagda Libresse? Något märke jag missat? Eller ska jag köra på dubbla nattbindor + maxitampong kanske? Har provat det någon gång när jag inte hade möjlighet att byta på 3-4 h, men tyckte dubbla nattbindor skavde så hemskt istället... :(
Jag har börjat köpa blöjor,,, största storleken som inte är pull-up (är inte liten nog över höfterna för det :-P) och de är min räddning så jag kan sova ordentligt. Det positiva med dem jämfört med Tena är att de är gjorda även för det som inte har samma konsistens urin... Så de håller klumpar mm bättre... Jag har sovit med det i 5 år nu och det är enda sättet! Har till och med använt det när jag måste resa de värsta dagarna för att överleva... (blöder igenom en nattbinda på 1h ibland mindre när det är som värst....ibland trotts menskopp!!!).
Anonym (Helene) skrev 2023-07-09 13:27:57 följande:
Har du testat menskopp istället för tampong? Då kan det ju liksom inte blöda igenom?

Hmm förstår att du inte har kraftig mens...... För jisses vad man kan blöda igenom en menskopp! Jag älskar koppar och använder det själv men jag fyller största koppen på mindre än 1h de värsta dagarna, och är koppen full kommer det läcka... och dessutom sitter den inte hundra tätt på alla... Den kan lätt hamna lite lite snett framförallt när man ligger och sover och blöder mycket...