• Anonym (Sugar Daddy)

Intim sockervaxning

Sedan en tid tillbaka skippar jag rakhyveln och vaxar könshåret med sockervax. Det är lite bökigt och det är inte alltid jag får till vaxet. Dock blir det alltid användbart och efter någon halvtimmes idogt vaxande är jag helt slät. Tyckte att det gjorde ont i början men nu är det inget problem längre.

Till skillnad från efter en rakning så håller jag mig slät i flera veckor. Och när håret växer ut så är det mjukt och lent och inte vasst och stubbigt som efter en rakning. Jag vaxar någon gång var sjätte vecka kanske eller när håret vuxit ut till lagom längd.

Det förvånade mig hur enkelt detta var och jag undrar hur vanligt det är att andra gör. Vore intressant att utbyta erfarenheter!
  • Svar på tråden Intim sockervaxning
  • Anonym (Sugar Daddy)

Missade att tillåta anonyma kommentarer, därav dubbelposten.

• Anonym (Man och make)

Jag har testat sockervax. Tycker det gör ont.

Dock har jag inte gjort det så många gånger - jag gissar att lär man sig tekniken väl så blir det både effektivare och gör mindre ont. Även om jag har svårt att tro att det inte gör ont alls vilket jag har hört att en del hävdar.

Kul att du hittat en metod som du gillar.

Jag fortsätter raka med hyvel kontinuerligt och låter det också  få bli några millimeter emellanåt, det är framförallt den välskötta känslan jag vill åt och behöver inte vara 100 procent slät jämnt.
    Den stor vinst i mitt liv har dock varit att min partner på senare tid som alltid förut vägrat vara vältrimmad intimt numer är mån om att det ska vara hårfritt och det är så underbart mycket trevligare vid oralsex vilket jag med glädje gärna ger.

• Tribalchick

Kör med Xhair hårborttagningspulver som man blandar med lite vatten, lägger på, väntar 10 minuter och duschar bort. Blir lent och bra.

• Anonym (Man och make)
    Tribalchick skrev 2023-07-09 09:33:47 följande:

Kör med Xhair hårborttagningspulver som man blandar med lite vatten, lägger på, väntar 10 minuter och duschar bort. Blir lent och bra.

Så bra du är nöjd

Var finns den produkten?
    Svider det inte?
    Lukt av det när det används eller efteråt?
    Hur lång tid består hårlösheten? 
  • Anonym (Sugar Daddy)

Mitt recept är väldigt basic:

0.5 dl (silad) citronsaft
    2 dl socker

Koka upp under omrörning på hög värme i några minuter, sänkt värmen till medel och fortsätt rör runt till färgen är gyllene (inte för mörk, då kommer det stelna).

Kyl ner tills vaxet svalnat så pass att du kan hantera det med händerna och framför allt applicera det på huden. Obs! Det ska absolut inte göra ont av värmen med vaxet!!

Blanda vaxet med en sked eller slev innan du börjar för att syresätta det.

Olja in fingertopparna med olivolja eller liknande, annars kommer vaxet bara fastna i fingrarna. Undvik för stor mängd olja så att inte vaxet tar upp för mycket olja och förlorar sin fästande förmåga.

Forma en lagom mängd vax mellan fingrarna till en klump (så gott det går, det blir lättare sen när man kört några gånger och vaxet syresatts). Sträck ut huden, smeta på och ryck loss. Det är helt okej om det är ganska rinnigt i början.

Var beredd på att det kommer göra ont och kännas frustrerande till en början. Börja med ett lättare ställe där huden inte behöver sträckas ut för att få in känslan.

Sist men inte minst: du ser till att göra detta när ingen annan är hemma då du inte vill bli påkommen.

• Tribalchick
    Anonym (Man och make) skrev 2023-07-09 09:36:29 följande:
    Så bra du är nöjd

Var finns den produkten?
    Svider det inte?
    Lukt av det när det används eller efteråt?
    Hur lång tid består hårlösheten? 
    Köpter den på sidan "under hundra", ca 50-60:- billigare än på andra sidor. Det kan svida lite men inte något farligt. Produkten har en stark lukt men efteråt luktar det ingenting. Håller ca 3-4 veckor.
  • Anonym (Sugar Daddy)
    Anonym (Man och make) skrev 2023-07-09 09:29:19 följande:

Dock har jag inte gjort det så många gånger - jag gissar att lär man sig tekniken väl så blir det både effektivare och gör mindre ont. Även om jag har svårt att tro att det inte gör ont alls vilket jag har hört att en del hävdar..

Jag kan helt ärligt säga att det inte gör särskilt ont alls på mig. Första gångerna var dock smärtan ett reellt problem, framför allt på vissa delar (som på skaftet och precis ovanför, den större delen ovanför låter jag vara och tar med maskin). Det är väl nerverna som nöts antar jag.
  • Anonym (Sugar Daddy)
    Tribalchick skrev 2023-07-09 09:33:47 följande:

Svider det inte? Och blir det inte mer som en rakning, dvs att det växer ut direkt? Med vaxning drar man ju ut hela hårstråna med hårsäckar, så det dröjer ju innan det börjar växa ut.
  • Anonym (Sugar Daddy)

En sak till: du kommer att vara röd och öm en eller ett par dagar efter vaxning. Kan vara bra att tänka på om man t ex ska ligga med någon. För mig funkar det ändå men då har jag en relation. Jag hade inte känt mig helt bekväm med att träffa ett ons samma dygn som jag vaxat mig.

Använder alltid någon mjukgörande olja första dagarna.

• Anonym (...)
    Anonym (Sugar Daddy) skrev 2023-07-09 09:19:47 följande:
    Intim sockervaxning
    Sedan en tid tillbaka skippar jag rakhyveln och vaxar könshåret med sockervax. Det är lite bökigt och det är inte alltid jag får till vaxet. Dock blir det alltid användbart och efter någon halvtimmes idogt vaxande är jag helt slät. Tyckte att det gjorde ont i början men nu är det inget problem längre.

Till skillnad från efter en rakning så håller jag mig slät i flera veckor. Och när håret växer ut så är det mjukt och lent och inte vasst och stubbigt som efter en rakning. Jag vaxar någon gång var sjätte vecka kanske eller när håret vuxit ut till lagom längd.

Det förvånade mig hur enkelt detta var och jag undrar hur vanligt det är att andra gör. Vore intressant att utbyta erfarenheter!
    Det låter inte så enkelt när man läser första stycket? Det tar lång tid, och om man nu inte får till vaxet, som du skriver, vad gör du då? 
  • Anonym (...)
    Anonym (Sugar Daddy) skrev 2023-07-09 10:01:31 följande:

En sak till: du kommer att vara röd och öm en eller ett par dagar efter vaxning. Kan vara bra att tänka på om man t ex ska ligga med någon. För mig funkar det ändå men då har jag en relation. Jag hade inte känt mig helt bekväm med att träffa ett ons samma dygn som jag vaxat mig.

Använder alltid någon mjukgörande olja första dagarna.

Det låter mer och mer krångligt. Att gå och vara öm ett par dagar är inget jag eftersträvar så nej, den här metoden verkar inte speciellt trevlig eller effektiv. 
  • Anonym (Sugar Daddy)
    Anonym (...) skrev 2023-07-09 10:05:16 följande:
    Det låter mer och mer krångligt. Att gå och vara öm ett par dagar är inget jag eftersträvar så nej, den här metoden verkar inte speciellt trevlig eller effektiv. 
    Uppenbarligen är den inte för alla nej. Men jag tycker inte 30 min var sjätte vecka är så farligt. Rakar man sig bara någon gång ibland och låter det växa ut en del så är det kanske bättre att hålla sig till hyveln. Om man som jag njuter av att vara helt slät så kan det vara värt att överväga. Huden blir också väldigt mjuk och skön efter vaxning.

I början hände det ett par gånger att jag brände vaxet och fick göra om. Men sen lärde jag mig att det är bättre om det är lite lösare, det funkar ändå. Vaxet ändrar konsistens under själva vaxningen, man lär sig att hantera det.
  • Anonym (Sugar Daddy)
    Anonym (...) skrev 2023-07-09 10:05:16 följande:
    Ömheten är mest ett eventuellt problem vid sex något dygn eller så. Det är inte så att man går runt och har ont.
  • Anonym (Johan)
    Anonym (Sugar Daddy) skrev 2023-07-09 09:19:47 följande:
    Intim sockervaxning

Jag vaxar mig på salong med just sockervax. 
    Mycket bra resultat! 
  • Anonym (Sugar Daddy)
    Anonym (Johan) skrev 2023-07-09 12:49:11 följande:
    Jag vaxar mig på salong med just sockervax. 
    Mycket bra resultat! 
    Aldrig övervägt att göra det själv? För att spara pengar och eventuellt besväret att låta någon annan göra det (eller du kanske tycker om det?)?
  • Anonym (Johan)
    Anonym (Sugar Daddy) skrev 2023-07-09 12:51:33 följande:
    Aldrig övervägt att göra det själv? För att spara pengar och eventuellt besväret att låta någon annan göra det (eller du kanske tycker om det?)?
    Jag har inte haft ett recept på hur man gör blandningen.
    Sen tycker jag det är rätt skönt att få det gjort också. 
  • Anonym (Sugar Daddy)
    Anonym (Johan) skrev 2023-07-09 19:05:16 följande:
    Jag har inte haft ett recept på hur man gör blandningen.
    Sen tycker jag det är rätt skönt att få det gjort också. 
    Det är enkelt, socker och citronsaft (eller vinäger).
  • Anonym (Johan)
    Anonym (Sugar Daddy) skrev 2023-07-09 21:10:15 följande:
    Det är enkelt, socker och citronsaft (eller vinäger).
    Är det verkligen smidigt att göra på sig själv? 
    Eller får du hjälp av någon, som tex sambo. 
  • Anonym (Sugar Daddy)
    Anonym (Johan) skrev 2023-07-10 19:41:19 följande:
    Är det verkligen smidigt att göra på sig själv? 
    Eller får du hjälp av någon, som tex sambo. 
    Smidigt vet jag inte, men det funkar. Dvs efter vaxningen så är håren borta. Det kan hända att jag missat några strån som jag tar bort med pincett. Visst hade det säkert varit smidigare om tjejen hjälpte till, men då gör jag det hellre själv.
Svar på tråden Intim sockervaxning