• Anonym (Kool)

Dejta singel 38-årig man för att bilda familj?

Tjejer och kvinnor, hur intressant är det att dejta en 38-årig man som har bra ekonomi, bra karriär, ser bra ut och är i god form men som också känner sig redo för att bilda familj?

Dvs är det attraktivt att tex på Tinder vara tydlig med att man vill bilda familj? 

Jag har inga problem med att hitta ONS och ligga runt men det är inte direkt vad jag vill ha.

• Svar på tråden Dejta singel 38-årig man för att bilda familj?
  • mammaåten

Jag Tycker det är bra om det framgår att man vill (eller absolut inte vill) bilda familj. Då kan man sålla bort direkt om man vill det motsatta :)

• Anonym (T)

Attraktivt om han är villig (och har möjlighet rent ekonomiskt) att försörja mig, om inte så är jag hellre med någon i min egen ålder.

• Anonym (Kool)

Ok det är bra att det framgår men är det attraktivt? Dvs får en 10/10 man fler matchningar om det framgår att han vill eller inte vill bilda familj?

• Meddelande borttaget
  • Överste Senap
    Anonym (Kool) skrev 2023-07-10 08:22:37 följande:

Ok det är bra att det framgår men är det attraktivt? Dvs får en 10/10 man fler matchningar om det framgår att han vill eller inte vill bilda familj?

De kvinnor som inte vill bilda familj kommer ju inte att matcha dig så sannolikt färre. Men det är ju just en följd av att man snävar in sig kring vad man söker. 

Men visst, en del kvinnor som vill bilda familj kanske i större grad matchar med dig än om de inte vet vad mannen vill. Svårt att gissa vad nettoeffekten blir.

• Anonym (M)

När jag var i motsvarande situation för många år sedan var det aldrig problem att hitta nyfikna tjejer.  

Problemet var på min sida. Bränd sedan tidagare var jag mycket kräsen. Skulle det bli något långsiktigt med familj, som jag ville, skulle det verkligen vara rätt.  Det skulle vara någon som jag kunde se som mor till mina barn, någon jag kunde bli gammal med, någon med liknande värderingar och syn på livet. 

Det fanns många som såg min ekonomiska stabilitet, barnlöshet och gener som attraktiv.  Dvs de såg mig inte som en person. 

• Anonym (M2)
    Anonym (M) skrev 2023-07-10 08:30:41 följande:

När jag var i motsvarande situation för många år sedan var det aldrig problem att hitta nyfikna tjejer.  

Problemet var på min sida. Bränd sedan tidagare var jag mycket kräsen. Skulle det bli något långsiktigt med familj, som jag ville, skulle det verkligen vara rätt.  Det skulle vara någon som jag kunde se som mor till mina barn, någon jag kunde bli gammal med, någon med liknande värderingar och syn på livet. 

Det fanns många som såg min ekonomiska stabilitet, barnlöshet och gener som attraktiv.  Dvs de såg mig inte som en person. 

Du menar att de såg på dig på samma sätt dom du såg på dom? Dvs de ville ha en bra framtida pappa som de ville åldrad med. 
  • Anonym (M)
    Anonym (M2) skrev 2023-07-10 08:38:32 följande:
    Du menar att de såg på dig på samma sätt dom du såg på dom? Dvs de ville ha en bra framtida pappa som de ville åldrad med. 
    Nej, de tittade bara på hälften.  Stabil ekonomi, inga barn, normalt liv, kan uppföra sig,  bra sex

De ignorerade biten om vem jag var, min syn på livet, intressen, värderingar, framtidsvisioner.
Svar på tråden Dejta singel 38-årig man för att bilda familj?