Bästa elcykeln?
Jag skulle vilja få lhjälp på att välja den bästa elcykeln, Kan ni hjälpa mig? Tack!
Jag skulle vilja få lhjälp på att välja den bästa elcykeln, Kan ni hjälpa mig? Tack!
Vad som är bäst beror ju helt på vad du ska ha den till. Ska du åka några kilometer om dagen i stadsmiljö så funkar nog de flesta modeller inklusive billigare varianter från t ex Biltema. Men ska du cykla flera mil och ev köra i mer krävande terräng så behöver du en annan typ av cykel.
Börja med att berätta hur du ska använda den och vilka funktioner du vill ha så blir det lättare att hjälpa dig.
Crescent Elina som jag är mycket nöjd med. Cyklar tre mil om dagen, på asfalt. Perfekt till det, stabil och grymt skön att köra
Jag har haft en Biltemacykel som jag var mycket nöjd med. Körde dock omkull pga att jag fick in en gren i hjulet och då blev bakhjulet helt skevt och styret lossnade.
Styret var bara att sätta dit och hjulet gick att byta, men jag skulle samma år fylla jämnt så jag fick en ny i förskottspresent!
Det blev en Evobike classic och jag är ännu mer nöjd med den. Dock liiiiiite trögare att cykla med utan elassistans, men ändå så är Evobiken bättre pga att den rullar längre/lättare när man fått rull på den så att säga.
Den känns stadigare och av bättre kvalité än Biltemacykeln och känns lyxigare så att säga. Har av cykelhandlare hört att Biltemahjulen är dåliga för de kan tom bli äggiga bara av att folk cyklar på dem, även om de inte är tunga. Jag är tung och jag upplevde att framhjulet blev äggigt när jag cyklade över en skarp kant. Jag tror min man gjorde nåt med det, eller så rättade det till sig efter ett tag, minns inte riktigt.
Just nu rea och bra pris överlag på Evobike ändå utan rea. Jag har den med det större batteriet och jag laddar väldigt sällan! När jag cyklar varje dag så är det 6,8 km tor och retur, ganska mycket bakar ena vägen men jag laddar ca varannan v bara.
Mycket bra. Biltemabatteriet fick jag lov att ladda minst varannan dag efter ett tag och det har ett inbyggt åldrande som dock går att återställa om man är lite händig eller skickar iväg det till en som kan. Kanske kommer jag att behöva ladda oftare framöver även med min Evobike, det vet jag inte än.
Jag skulle ha valt en Evobike eco idag pga att den har ett lägre insteg, det är dock inga större problem, jag vinklar cykeln lite bara de dagar jag har ont i knät så går det bra ändå.
Jag vet inte