• Anonym (Mimmi)

Hjälp, blivit kär i en kollega men lever i ett lyckligt äktenskap :(

Mår så dålig.. trodde aldrig det
     skulle hända mig. Men har blivit förälskad i kollega (som jobbar i annan fastighet). Och han är intresserad av mig (han också gift). 

Jag kommer absolut INTE agera på detta! Det är också kommunicerat till han. Men hur stoppar man sina känslor och pirret? Hur slutar man tänka på det?? Jag märker att mina tankar är någonannanstas. Att jag tänker på honom när jag borde fokusera på barnen och vara mentalt närvarande. Men jag kommer på migsjälv att längta bort. Det har varit så ett halvår nu och avtar inte!

Älskar min man. Han är underbar, snygg (mycket snyggare än förälskelsen). Trygg och vi har kul ihop. Fantastiska barn. Fint hus och älskar varandras släkter. HUR
    är detta ens möjligt?! Någon som har
    it med om liknande? :( när går det
     över?? Vad gör man?

livskris?? Fattar inte. Vill bara att allt blir som förr igen! Där lyckan var fredagsmys med familjen, inte att längta till aw med jobbet..

• Svar på tråden Hjälp, blivit kär i en kollega men lever i ett lyckligt äktenskap :(
  • Anonym (Nja)

Ts, ni har säkert ett jättebra äktenskap men det har gått i slentrian eller så är du inte så lycklig som du tror. Jobba på att tända gnistan i din egen relation istället för att fokusera på kollegan. Gräset växer där du vattnar det!

Prata med din man, diskutera hur ni ska få lite mer liv i "livet".

• Anonym (Megan)
    Anonym (Nja) skrev 2023-07-10 23:18:40 följande:

Ts, ni har säkert ett jättebra äktenskap men det har gått i slentrian eller så är du inte så lycklig som du tror. Jobba på att tända gnistan i din egen relation istället för att fokusera på kollegan. Gräset växer där du vattnar det!

Prata med din man, diskutera hur ni ska få lite mer liv i "livet".

Himla klokt råd!
  • Anonym (I)

Du fick ett bra råd ovan. Jobba på att ha det härligt med din partner, försök väcka gnistan.

Ge det tid, tids nog så kommer känslorna för den andra att gå över. Men undvik situationer då det bara är ni två. Sök inte kontakt med den andra personen. 

Det låter ju som att du vet att du vill fortsätta leva med din partner. Agera utifrån det. Du bör nog inte ens gå på en AW om den andra personen är där med tanke på dina känslor.

• Anonym (M)
    Anonym (Mimmi) skrev 2023-07-10 22:08:10 följande:

skulle hända mig. Men har blivit förälskad i kollega (som jobbar i annan fastighet). Och han är intresserad av mig (han också gift). 

Jag kommer absolut INTE agera på detta! Det är också kommunicerat till han. Men hur stoppar man sina känslor och pirret? Hur slutar man tänka på det?? Jag märker att mina tankar är någonannanstas. Att jag tänker på honom när jag borde fokusera på barnen och vara mentalt närvarande. Men jag kommer på migsjälv att längta bort. Det har varit så ett halvår nu och avtar inte!

Älskar min man. Han är underbar, snygg (mycket snyggare än förälskelsen). Trygg och vi har kul ihop. Fantastiska barn. Fint hus och älskar varandras släkter. HUR
     över?? Vad gör man?

livskris?? Fattar inte. Vill bara att allt blir som förr igen! Där lyckan var fredagsmys med familjen, inte att längta till aw med jobbet..

Du har redan agerat på detta. Istället för att vara låta det vara så har du tagit det vidare och pratat med kollegan om det. 

Ditt liv är nog inte då bra som vill ge sken av, då hade du inte känt så här. En oskyldig fling kan man ignorera, men du har tagit det vidare. 

Du vet nog vad du ska göra, men som alla andra i din sits vill du väl få bekräftelse på att det är ok det du sysslar med. 

• Anonym (Ok)

Det är okej och mänskligt att bli förälskad i andra. Äktenskapet är en överenskommelse om att leva tillsammans. Men bara du och din man bestämmer hur ni vill ha det. Kanske stör det inte din man att du träffar någon utanför äktenskapet?

• Anonym (jury)

Jag kommer absolut INTE agera på detta! Det är också kommunicerat till han. 

Om du har kommunicerat till honom att du inte kommer att agera på detta, så har du ju rent faktiskt agerat på detta.

Om ni bara var vänner/kollegor så hade ju frågan om någon form av evt. framtida intimt förhållande mellan er inte alls kommit upp som samtalsämne, men nu har du ju signalerat att ni har något på gång som kunde leda därtill om han fortsätter med sin charmoffensiv. Att du just nu förnekar möjligheten av det ingår ju i spelet, och är bara en spännande utmaning för er båda.
  • Anonym (Ochså föräldkad i en kollega)

Det hade kunnat vara jag dom skrivit det inlägget . Tyvärr har jag inga råd att ge mer pn försöka fokusera med din man och ert äktenskap, något jag själv måste tänka på semestern nu, att job  på förhållandet med min man.

Jag själv är hopplöst kär /förälskad i min yngre manliga kollega och är ochså gift, och min man är egentligen snyggare än kollegan, men just nu sitter jag och tårarna rinner för att inte får träffa min kollega på över en månad eftersom vi har semester nu. Sååå jobbigt! Vill inte vara förälskad i honom alls, men vad ska man göra?
    Tänker inte berätta för kollegan alls, även om han kanske anar. Vi trivs  så otroligt bra i varandras sällskap och jag älskar att jobba o umgås med honom på jobbet.

• Anonym (Jadu)

över?? Vad gör man?

Skapa distans. Byt jobb. Se till att du inte ser människan om dagarna.

Och kanske jobba på ditt äktenskap på något aktivt vis, att ni ser till att gå på dejter ihop, saker bara ni två.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Ochså föräldkad i en kollega) skrev 2023-07-11 10:42:10 följande:

Det hade kunnat vara jag dom skrivit det inlägget . Tyvärr har jag inga råd att ge mer pn försöka fokusera med din man och ert äktenskap, något jag själv måste tänka på semestern nu, att job  på förhållandet med min man.

Jag själv är hopplöst kär /förälskad i min yngre manliga kollega och är ochså gift, och min man är egentligen snyggare än kollegan, men just nu sitter jag och tårarna rinner för att inte får träffa min kollega på över en månad eftersom vi har semester nu. Sååå jobbigt! Vill inte vara förälskad i honom alls, men vad ska man göra?
    Tänker inte berätta för kollegan alls, även om han kanske anar. Vi trivs  så otroligt bra i varandras sällskap och jag älskar att jobba o umgås med honom på jobbet.

Känner med dig. Ett helvetet. Och man har ju inte valt detta!! Önskar man kunde styra hur man känner men det går ju inte :( i mitt fall så vet kollegan. Känslan är ömsesidigt. Vi är två personer som är samma skrot och korn som möttes av en slump.. önskar jag slapp känna såhär.. vill ju inte 
  • Anonym (jury)
    Anonym (Mimmi) skrev 2023-07-11 21:24:51 följande:
    Känner med dig. Ett helvetet. Och man har ju inte valt detta!! Önskar man kunde styra hur man känner men det går ju inte :( i mitt fall så vet kollegan. Känslan är ömsesidigt. Vi är två personer som är samma skrot och korn som möttes av en slump.. önskar jag slapp känna såhär.. vill ju inte 
    Du har väl valt detta, genom att erkänna dina känslor inför kollegan och fått denne till att göra detsamma. Ni har båda valt att slänga bensin på bålet, men kunde ha handlat annorlunda och undgått denna upptrappning om ni velat. Efter det kan det vara svårt att beskriva sig själv som passivt offer för känslor, som man bara råkar drabbas av.
Svar på tråden Hjälp, blivit kär i en kollega men lever i ett lyckligt äktenskap :(