Yrselanfall vid adrenalinpåslag
Jag är 40+ och har sedan jag var 15 haft problem med yrselanfall.
Anfallen var hanerbara när jag var ung och de kom så sällan. Sen fick jag barn och då jäklar!!
När jag var gravid med barn nr 2 blev jag sängliggande i en hel vecka. Kunde inte sätta mig upp för jag kräkte direkt. Efter att barn nr 2 var född fick jag ett yrselanfall som varade i en månad!!
Jag har varit hos läkare och blivit undersökt för de vanliga sakerna så som kristallsjuka. Arbetsterapeuten var ganska säker att det är hormonellt för hon kunde inte heller hitta något fel på mig.
Läkaren var intresserad av en sak, att trycka i mig antidepressiva för han hade en kollega som hade behandlat yrselanfall med framgång på det viset. HELL NO! Jag ville ju veta vad som var fel på mg och inte sopa problemet under mattan!
En period var jag helt symtomfri. Då åt jag en strikt kost enligt det autoimuna protokollet (AIP) med inspiration av Paleo. Men sen ändrades något.
Nu får jag anfall när jag får ett liiiiiitet andrenalin påslag. Då dyker den upp lite smygande och plågar mig i ca en vecka. Jag kan då inte träna, knappt gå utan att känna att jag håller på att stupa. Jag kan köra bil för då snurrar inget. Och jag mår sjukt illa.
Så nu letar jag efter någon som kan ha något hum om vad jag ska göra. Den vanliga vården ger jag inte mycket för längre. . Ös på med tips och ideer på vart jag kan vända mig eller vad jag kan göra. Men tänk på att jag har testat det vanligaste utan resultat.