• Landberk

    Vaknade förvirrad

    Hej på er!

    Finns det någon som har en förklaring eller varit med om liknande händelse?

    Sov i tält på en festival och vaknade flera gånger under natten pga kyla och oljud. Hade under denna tid haft väldigt mycket problem med daglig ångest och nedstämdhet i månader efter en jobbig upplevelse.

    En gång tidig morgon vaknade jag (tror jag) och satte mig upp. Började tänka tydligt på en händelse och såg den klart i form av bilder i huvudet. Fick ångest och blev rädd för att det kändes verkligen som det hade hänt bara det att hur mycket jag än försökte minnas när, var och hur detta skulle inträffat så kan jag inte minnas att det har hänt. Minns inte heller att jag har drömt det under den natten och inte heller någon annan natt.

    När jag försöker minnas detta idag så går det inte alls och ju mer jag försöker desto mer ångest får jag. Den morgonen så var händelsen väldigt tydlig (som en film). Har ingen aning om varför den händelsen spelades upp i mitt huvud när jag vaknade. :'( 
    Det hela känns jätteläskigt och hur mycket jag än försöker tänka ut en förklaring så går det inte.

    Hoppas någon har en fundering.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-07-12 13:09
    Kan tillägga att jag var nykter vid tillfället.

Svar på tråden Vaknade förvirrad