• Honsägerhej

Butt plug - första gången

Har ett paket som jag ska hämta ut i eftermiddag innehållande mina första butt plug, ett nybörjarsett från Mshop. 

Jag vill ha era bästa tips nu inför första gången, vad är era do?s and don?ts? Fattar att första gången kanske inte blir den sexigaste men hur gör ni som är vana med plug, har ni den i innan sex som uppvärmning och tease eller stoppar ni in den under sexet? 
    Jag tar tacksamt emot alla tips och råd för hur vi ska kunna njuta maximalt av detta! 
  • Svar på tråden Butt plug - första gången
  • Anonym (Ousmi)

Snabba tips, för jag är på jobbet nu:
    - bajsa ut innan du sätter på pluggen så undviker du äckligt bajs på pluggen. 
    - lukta på pluggen INNAN du använder den för första gången, så att du vet vad den luktar och inte står och tvättar den i oändlighet efter användning och tror att det fortsatt luktar bajs. (min silikon plugg luktar sunkigt redan från början) 
    - använd rikligt med glidmedel
    - är det silikon plugg så använd vattenbaserade glidmedel
    - böj dig fram och krysta ut, precis som om du ska bajsa, då öppnas anuset och då kan du försiktigt trycka in pluggen. Musklerna tar några sekunder på sig att slappna av, så ta din tid. Tvinga inte in för snabbt eller hårt. 
    - gör rent precis efter användning
    - dela inte samma plugg med andra individer, så undviker du smittor

Jag är en 35 årig man. Har testat min första i år. Jag runkar till den, och det förstärker känsligheten något. Jag använden en varjant som ska vara långt nog att trycka på prostatat, med inbyggd vibrator.

Jag har inte än testat tillsammans med sex. 

För kvinnor har jag läst att det ökar sexkänslan att ha det under samlag. 

Vad har du för kön? 

Och lycka till min vän, börja försiktigt.

• Anonym (Nyfiken)

Jag kan bekräfta erfarenheterna från föregående inlägg.

En kompletterande information eftersom du angav att du köpt ett nybörjarset. Har du skaffat flera pluggar med olika storlekar? 

Då börjar nu naturligtvis med den minsta. Låt det gå en tid, minst ca 15 minuter,  ta in och ut pluggen några gånger. När det känns smidigt och går lätt tar du nästa storlek. 

Med erfarenhet är att metallplugg känns bättre och sitter bättre på plats än plugg i gummi. Jag hade svårt att få gummipluggar att sitta bekvämt. Har läst om fler som tycker som jag men det är väl individuellt förstås.

Lycka till. Ha inte bråttom!!!

• Anonym (Tjej)

Håller med samtliga föregående i allt. Har själv ett set med tre olika storlekar (silikon) och som ytterligare komplement kan jag tillägga: Kom ihåg, ringmuskeln är en muskel, den behöver tid. Min första lilla plugg hade jag inte allt i till en början utan hade bara inne till hälften en liten stund och sedan ut. Sedan arbetade jag succesivt tills det att jag hade den helt inne. Här är det individuellt antar jag men jag kände iaf att efter ena 10 minuter började det kännas obekvämt, nästan lite ont/ömt så jag tog ut den. Efter det var det bara att arbeta succesivt igen, 10 minuter/dag under en period (vissa dagar var det dock "vila". Du tränar ju exempelvis inte samma muskelgrupp på gymmet 7 dagar i veckan). 

När 10 minuter kändes bra, ja då gick jag över till att ha den så länge det kändes bra (ca 20 min) osv osv tills det att jag kunde ha den hur länge som helst. Väl då bytte jag upp en storlek. Nu är ju allt väldigt individuellt men kan av erfarenhet inte nog poängtera, låt det ta tid. Stressa inte muskeln och känn ingen press, alla fungerar olika. Lycka till och mycket nöje!

• Anonym (Ousmi)

Jo och en viktig sak: en bra plugg ska inte kunna försvinna helt in i anuset. Den ska ha en tillräcklig stor stopp. 

Jag vet inte hur lätt eller svårt att få ut en plugg som har åkt in helt.

Kanske ska även jag testa en metall plugg i framtiden. Vet dock inte om såna når ända in till prostata. 

• Anonym (Ousmi)
    Anonym (Tjej) skrev 2023-07-12 16:21:29 följande:

Håller med samtliga föregående i allt. Har själv ett set med tre olika storlekar (silikon) och som ytterligare komplement kan jag tillägga: Kom ihåg, ringmuskeln är en muskel, den behöver tid. Min första lilla plugg hade jag inte allt i till en början utan hade bara inne till hälften en liten stund och sedan ut. Sedan arbetade jag succesivt tills det att jag hade den helt inne. Här är det individuellt antar jag men jag kände iaf att efter ena 10 minuter började det kännas obekvämt, nästan lite ont/ömt så jag tog ut den. Efter det var det bara att arbeta succesivt igen, 10 minuter/dag under en period (vissa dagar var det dock "vila". Du tränar ju exempelvis inte samma muskelgrupp på gymmet 7 dagar i veckan). 

När 10 minuter kändes bra, ja då gick jag över till att ha den så länge det kändes bra (ca 20 min) osv osv tills det att jag kunde ha den hur länge som helst. Väl då bytte jag upp en storlek. Nu är ju allt väldigt individuellt men kan av erfarenhet inte nog poängtera, låt det ta tid. Stressa inte muskeln och känn ingen press, alla fungerar olika. Lycka till och mycket nöje!

Hej Tjej. 

Jag är också lite ny i buttplugg historien. Får jag fråga varför du har den längre stunder? Får du skön känsla hela tiden du har den på? 

För mig blir det att jag är extra känslig i peniset, och kan ibland komma utan större beröring, men efter att ha kommit så är inte skönt längre att ha den kvar.

Jag har inte heller kännt att det är särskillt skönt att ha den på och bara vara.

Behöver jag kanske gå upp i storlek, eller fungerar vi annorlunda män och kvinnor? 

Tack 
  • Anonym (Ousmi)
    rostigsaab skrev 2023-07-14 12:18:19 följande:

För längre komma kan jag rekommendera Mega Instant Gaper.  //

Vad spännande. 

Är du man eller kvinna? Är den alltså skön även för män? Når den till prostata? 

Är den knapp man trycker på så den öppnar upp sig?
  • Tom Araya
    Honsägerhej skrev 2023-07-12 15:19:30 följande:
    Butt plug - första gången
    Har ett paket som jag ska hämta ut i eftermiddag innehållande mina första butt plug, ett nybörjarsett från Mshop. 

Jag vill ha era bästa tips nu inför första gången, vad är era do?s and don?ts? Fattar att första gången kanske inte blir den sexigaste men hur gör ni som är vana med plug, har ni den i innan sex som uppvärmning och tease eller stoppar ni in den under sexet? 
    Jag tar tacksamt emot alla tips och råd för hur vi ska kunna njuta maximalt av detta! 
    Jag har använt plug på henne. Oftast efter en stunds smek och oralsex. Jag kan fortsätta med smek och oralsex efter att jag stoppat i pluggen i henne, eller så går vi över till att jag knullar henne vaginalt.
    Vi har också använt den som uppvärmning inför analsex.
    Alltid ordentligt med glid både på pluggen och runt anus.
  • rostigsaab

Man. Den når helt inte till prostata på mig iaf men känslan när den vecklar ut sig är enorm. Den vecklar ut sig av sig själv efter att den är införd i anus. Finns olika storlekar. 

• Anonym (Ousmi)
    rostigsaab skrev 2023-07-14 16:17:31 följande:

Man. Den når helt inte till prostata på mig iaf men känslan när den vecklar ut sig är enorm. Den vecklar ut sig av sig själv efter att den är införd i anus. Finns olika storlekar. 

Ok vad spännande. då kanske jag ska skaffa en sån även jag. 

Tack för att du tog dig tiden att svara mig. 
Svar på tråden Butt plug - första gången