Tjäna pengar via TikTok och andra saker är nya ambitionen?
Jag är född början av 90-talet. Många pratade om att bli polis, brandman, ingenjör m.m.
Nuförtiden är det många som ''inte vet'' vad man vill bli. Men det har kommit fram ifrån dessa många som ''inte vet'' vad de vill bli, vill bli personer som tjänar pengar på TikTok bland annat.
Till och med personer i min ålder 30+, börjar försöka med Youtube karriär och har en liten deltids jobb sidan om.
Jag märker också en hel del ny grej på Facebook och det finns någon lite ''shorts'', precis som Youtube. Jag tror dock det heter reel på Facebook.
Där det ibland dyker upp korta video, ibland ''infomrationsklipp'' och mönstret är väl lik TikTok, skulle jag vilja säga, om jag förstått TikTok rätt. Och ibland dyker det upp tjejer i underkläder, där tjejerna byter om eller har ''Yoga''.
Det är oerhört mycket förändringar som har skett på dessa korta 30 år, tycker jag. Jag funderade tidigare på att göra en tråd angående om kvinnor, video och ''lättkläddhet''. Men jag tar det sen.
Är det en ny karriär? Vilja göra egna video, ''vara sin egna chef och producent''? Ingen ambition över någonting annat, så som byggare eller jobba med någonting, utbilda sig eller vad som? Jag vet att folk går på Universitetet, men håller det på att dö?
Jag tror också att det börjar bli allt bli vanligare med människor som inte klarar av att kolla på videoklipp som är längre än en minut, för att man är så van vid dessa ''shorts'' och TikTok-konceptet.
Även koncentrationen för många börjar bli dåligt?
Jag försöker inte vara kritisk. Ställer frågan av nyfikenhet. Jag vill läsa åsikter om detta.