Anonym (Hon vill ha något) skrev 2023-07-19 09:04:47 följande:
Enligt min erfarenhet vill hon ha något. skjuts, hon vill låna 1000 kronor, att jag skall byta arbetspass, hon behöver barnvakt eller hjälp med något praktiskt eller tungt i sitt hem.
Det är vad flirtande betyder. Ju mer tydligt/skamlöst flirtande ju större tjänst kommer hon fråga efter.
I de fallen jag menar vill de väl helst att du ska köpa något 😄 Det är ju vad verksamheten går ut på, att folk ska trivas och alltid köpa mera än de egentligen behöver. Så visst vill de "ha nåt av dig".
Anonym (M) skrev 2023-07-19 10:01:54 följande:
Om det är någon där vi har en affärsmässig relation , tex kassörska, dagisfröken, sjuksköterska så nej. Det är deras jobb att vara trevliga.
Är det någon annan, hobbykompis, någon man träffar på en middag, sitter bredvid på tåget odyl så kanske. Är jag nyfiken på henne skulle jag kunna ta ett steg till och se vad som händer.
Det var främst yrkesmässiga relationer jag menade! Det verkar inte hindra vissa från att tro att kassörskan vars leende närmast fastnat vid öronen skulle uppskatta att bli utbjuden av just "dig", så glad och trevlig som hon alltid är!
Fast jag tänker, utanför yrkesmässiga relationer, hur ska man då som kvinna göra för att bete sig som folk men ändå inte "ge vibbar"?? Klart man ler mot människor man träffar, oavsett kön, håller upp dörrar istället för att släppa dem på varandra, låter folk gå före i kön i affären om de bara har en sallad och en dricka, frågar om folk är klara med hantlarna på gymmet. Man är ju bara en snäll, artig och trevlig person och inte på raggarstråt!