Ångest pga mina tänder
Jag har något PTSD liknande pga mina tänder. Allt började för 20 pluss år sen när jag blev lurad av en tandläkare att sätta kronor på flera tänder och sen dess har jag haft ett helvete. Det har varit rotfyllningar, implantat, byte av kronor, tandpressning, bettskenor och kronor som har ramlat ut, spruckit, det har känts som smågrus i maten när jag tuggar. Problemen med tänderna tar liksom aldrig slut fast jag sköter om tänderna och går till tandläkare och hygienist flera gånger om året.
Nu i år fick jag göra en stor åtgärd igen efter problem i nästan ett år och den åtgärden blev bra (peppar, peppar) men nu har ett annat problem tagit vid helt från ingenstans med andra tänder och jag får sån ångest och panik över att problemen aldrig tar slut. Det första jag tänker när jag vaknar under natten är på mina tänder, pressar jag, gör det ont, sitter alla tänder kvar. Samma sak på morgonen. Alltid när jag äter har jag ångest fast jag tuggar försiktigt. Jag kan inte äta all mat, inte bita i ett äpple ens och aaaah! Jag mår så dåligt pga tänderna och att något alltid verkar vara fel! Jag står inte ut längre!